Enpåvei! Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Jeg skal til jordmor imorra, og jeg er så sinnsykt sliten, trøtt og kvaml :/ Vet dere om jordmor gir sykemelding? Æsj, liker ikke spørre, men nytter jo ikke hinte til henne heller...
*tornerose* Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Nei, jordmor kan ikke gi deg sykemelding. Du må nok hørre med fastlegen din (",)
Enpåvei! Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2008 netsen dte jeg tenkte, da får jeg høre med legen min.. må man ha legetime for å få det, for å fortelle og forklare osv, eller kan man bare ringe?? og så ordner de det.. kanskje vanskelig å få sykemelding? er i uke 10 å har allerede brukt en egenmelding og noen fri dager .. huff og huff! He he=)
*tornerose* Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Hei igjen :-) Tror nok at de fleste leger vil at du kommer til timeavtale for å få sykemelding. Det er nok ytterst få som ordner slikt pr telefon (så lenge ikke legen kjenner deg godt da, går jo ann å høre med dem på legekontoret)... Noen leger kan være vanskelige med å gi sykemelding (noen er nokså gammeldagse og noen sier "graviditet er ingen sykdom" og bla bla bla, men de fleste er veldig greie så jeg tror nok det går fint) :-)
Contura Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Min jordmor gjorde det slik at hun ringte legen min og la frem grunnlaget for sykemelding for ham og så skrev han den ut sånn den kunne hentes i ekspedisjonen. Synes det var veldig greit at legen kunne stole på jordmorens uttalelser på denne måten i stedet for at jeg skulle "kaste bort en time for legen". Du kan jo høre med jordmoren om dette er en praksis hun pleier å ha?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå