Gå til innhold

ang luktesans...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som fikk forandret luktesans tidlig i graviditeten... hvordan forandret den seg? Kjente dere bare luktene sterkere eller kjente dere lukter som faktisk ikke var der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjente luktene sterkere. Særlig kafe-lukt og sånt, mye matlukt gjorde meg kvalm. Og jeg fikk ekstra røyk-luktesans. Godt kjæresten min har klart å slutte nå:)

Skrevet

Jeg kjenner også luktene mye sterkere. Jeg kjenner også mange lukter som jeg ikke kjente før, fordi luktesansen er forsterket tror jeg.

Skrevet

føler meg som en narko-hund jeg. alle lukter fanges opp av min oversensitive nese. kunne lukte at noen snuste 4 rader foran meg på forelesning en dag...

Skrevet

Signerer forrige innlegg, følte meg som en sporhund lenge! Og enkelte lukter ble plutselig HELT uutholdelige, særlig lukter i hjemmet. Sleit feks. alvorlig med det nye trekket på sofaen... Som mannen påsto ikke luktet noen verdens ting... Man føler seg jo litt smårar! :) Blir fortsatt uvel av enkelte lukter, men ettersom kvalmen nå så å si er borte klarer jeg å leve med det :)

Skrevet

Hehe, husker jeg kjøpte noen servietter, som luktet helt vanvnittig ekkelt. Samboeren min merket ingentin selvfølgelig, men jeg insisterte på at vi måtte kaste dem, fordi andre folk ville komme til å reagere på de:-D

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Kjente luktene mye sterkere samt at enkelte lukter "forvrenget" seg på en måte. Lukter jeg tidligere syntes var kjempegode, ble plutselig helt for jævlige. Min mann har bla fått forbud mot å bruke en godlukt han har samt noen såper og hårvask..... Er heldigvis blitt bedre, men har fortsatt ikke fått tilbake min normale luktesans enda. Er 20+0 :-)

Skrevet

Når min samboer kom hjem kunne jeg i etasjen over lukte hvilke urter han hadde handlet og lukta av sokkene da han tok av seg skoa. En sinnsyk luktesans! Samtidig klarte jeg såvidt å ligge på samme rom som han eller sønn min som kommer krypende opp i senga i femtiden, for hvis det glapp ut en minste fjert i søvne holdt jeg på å spy, hehe... Men det ga seg etter 12 uker, flaks for han ;)

Skrevet

Jeg slet noe sinnsykt med lukter. Lukta alt som var og ikke var. eller som var der mildt som ble forsterka hos meg eller hvordan jeg skal forklare d. kjøleskapet var grusomt. alt som kom ut av kjøleskapet måtte luftes litt før den kom til meg f. eks. men da jeg fikk gubben til å vaske kjøleskapet ble dette nesten borte. nå gjenstår bare ovnen med fast brente fett slik at jeg får kommet meg inn på kjøkkenet igjen.....

alt luktet for meg. leiligheten våres, all slags mat, krydder, røyk, kaffe, en del såpe og parfyme. og mannen min! og hva han hadde spist ute osv.... lettet litt i ca. 4mnd. men har noe hengende igjen. og skrekken tror jeg kommer til å henge igjen lenge...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...