Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Så i et innlegg her at det er flere som baker ting til barselbesøkene, men hva baker dere? Trenger tips :-)
Phantom´ Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Har bakt horn med ost/skinke, drømmeboller (boller med vaniljekrem) skillingsboller, og vanlige boller. Men det er fortsatt 8-9 ukert til termin, så man skal ikke se bort i fra at fryseren blir tømt og må fylles på nytt innen ungen kommer...
C&L snart m BaBy igjen Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Jeg baker grove rundstykker, søte danske boller og andre typer brød som jeg halvsteker og nedfryser. Baker muffins men de rekker jeg ikke nedfryse før jeg har spist de:)
Kystrøya Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Jeg har bakt boller, skolebrød, rullekaker, eplekake, marmorkake, formkake og krydderkake til fremtidige besøk under barseltiden
renathe88 Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 mmm...her var det mye godt! fikk skikkeli lyst på horn med innbakt ost og skinke:D er det vanskli å lage?heh..
*H* Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 åj så smart, det har jeg ikke tenkt på engang. så digg å ha gjort unna alt sånt til babyen kommer... genialt..
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #7 Skrevet 28. januar 2008 noen med oppskrift på gode horn med ost, syltetøy etc??
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 28. januar 2008 #8 Skrevet 28. januar 2008 er så utrolig kjip jeg, at jeg kjøper noen pakker med kjeks, og noen pakker med 1-2-3 skillingsboller (de er jo kjappe å bake ut), og så får gjestene være fornøyd med det Kanskje jeg skal kjøpe noen poser med fryserundstykker også, de går jo kjapt å varme i ovnen. Pålegg har vi jo alltid
Phantom´ Skrevet 28. januar 2008 #9 Skrevet 28. januar 2008 Det var også veldig lurt. Skal fylle opp med noen gode frossenrundstykker jeg og. Masse godt i frysedisken.
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 28. januar 2008 #11 Skrevet 28. januar 2008 Syns faktisk akkurat det var ganske lurt selv Dersom man i tillegg passer på å ha en pakke med egg i kjøleskapet, så blir jo det litt "fest" over rundstykkene
Jannamor Skrevet 28. januar 2008 #12 Skrevet 28. januar 2008 Jeg baker aldri!! Men nå har jeg fått det for meg. Lørdag Brød Søndag farmors sitronkake mandag skillingsboller. spiser en nystekt og lunken en akkurat nå... mmm
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 28. januar 2008 #13 Skrevet 28. januar 2008 Jeg er også så kjip at jeg ikke har tenkt å lage noe for å fryse ned. Er ikke noe sann bakemenneske, gjærdeig er ikke min beste venn. Dessuten er det jo enkelt å lage en toro kake, muffins fra pakke eller bare kjøpe en kjeks. Har en trapp ned til butikken så ikke så langt heller. Tenkte å ha noe kjeks klart om noen kommer, har vi ikke det kan vi jo be de kjøpe med seg på veien.. Alle forstår jo at en ikke disker opp med masse mat og ting når det er ny baby i hus likevel...
roannima Skrevet 28. januar 2008 #14 Skrevet 28. januar 2008 Ser dere baker til folk kommer for å se på baby'n . . . Her jeg bor er det vanlig at de besøkende har med seg mat til disse besøk'a. . . Er dere ikke vant med det? Men,kjekt å ha noe i frys'n selv å såklart:-)
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 28. januar 2008 #15 Skrevet 28. januar 2008 Her var det ingen som hadde med seg noen ting da vi fikk førstemann... Eller gaver da, men ikke mat. Men de fleste ringte noen dager i forveien, og spurte om det var greit at de kom, så da kjøpte vi noe på butikken Et par kom uanmeldt (2 dager etter at jeg kom fra sykehuset - det var ikke noe gøy...), og de fikk ingenting servert... Hadde hverken brus eller noe digg i huset, så da fikk de klare seg uten. Hadde ikke dårlig samvittighet heller.
Marit & de 3 knøttene Skrevet 28. januar 2008 #16 Skrevet 28. januar 2008 Sånn er det her også. "Barselgrøt" kalles det, bare at besøket har med seg kaker, boller o.l. Helt supert! Meeen, ikke alle har det da...så det er greit å ha noe godt i fryseren også. Jeg baker boller og rundstykker. Kjøper også inn iskrem som er godt og lettvint.
magj Skrevet 28. januar 2008 #17 Skrevet 28. januar 2008 Sengemat kaller vi det. Har fått noe kaker osv ved besøk, og andre setter på kaffe sjøl. Har også fått kake av noen som ikke kom inn på besøk sjøl, ville bare levere gave. Stresser ikke med at besøket skal ha topp servering. Sist, da jeg fikk tvillinger, var det en gjeng nabodamer-venninner av svigermor, som gikk sammen og kom til kaffe en ettermiddag. Da ordna svigermor opp med kaffe og servering. Litt annen oppfatning den generasjonen der da, men det var kjekt for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå