Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Jeg fikk en liten jente for en uke siden, uke 30 + 0. Grunnet svangerskapsforgiftning, hadde det med nr 1 også, men da var det i uke 33+4. Kom veldig akutt første gangen, andre gangen har vi hatt en anelse hele veien, men ble veldig fort da det skjedde alikvel. Hadde ingen symptomer på eggehvite kl 13 på dagen, men kl 18 var det masse... blodtrykket var høyt, mens resten av symptomene kom dagen etter forløsning. Lurer bare på om dete r noen andre som har vørt gjennom noe lignende, min lille har ant ikke fått så mye næring de siste ukene så hun er veldig liten. Jeg må innrømme at jeg er veldig nervøs.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 hei, jeg fødte i uke 30 grunnet fostervannslekkasje- var til hyppige kontroller de siste tre ukene, og fødselen var spontan. var forberedt på prematurfødsel, men ønsket jo selfølgelig å gå lenger enn jeg gjorde........HELDIGVIS gikk alt fint!!!!!!!!!!!!! fødslen var unnagjort på en time og lille gutt lå tre uker på nyfødt avd- han pustet selv (jeg hadde fått lungemodnings injeksjon to uker før), og slapp kuvøse. lå på varmemadrass pga litt lav kroppstemp, det var alt. han ble sondet i neste to uker, jeg var heldig og kom fort igang med ammingen- pumpet meg hjemme og på sykehuset, styrete men det gikk fint. lille gutt tok puppen greit (brukte brystskjold for bedre sugetak, annbefales)etter to uker, og pga tilfredsstillende vektøking fikk vi dra hjem etter tre uker og to dager...skummelt å komme hjem, men fikk veldig god oppfølging på helsestasjonen.....nå er lille gutt 10 mnd og alt har gått fint så langt! han ligger der han skal være motorisk sett i betraktning av korrigert alder, og det er ingen tegn til senskader på dette tidspunkt..jeg har nok vært og er enda en hønemor, men begynner så smått å slappe av i forhold til dette med prematuriteten hans..........ønsker deg lykke til!
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #3 Skrevet 29. januar 2008 Heisann! Snuppa ble født i uke 29+6. Jeg hadde svangerskapsforgiftning og morkakesvikt det siste døgnet. Dattern min var også liten i forhold til andre født på den tiden. Lå i kuvøse i 4 uker siden hun var så liten.Men sterk var hun allikevel cpap i 6 dager. Rakk du få lungemodningssprøytene? Jeg fikk de, lå inne to uker før det ble ks, siden jeg fikk morkakesvikt skjedde ting litt fortere enn antatt. Vi lå 7 uker på nyfødt intensiv/sengepost. Du må gjerne sende meg en pm, så kan vi utveksle erfaringer. Har bare snuppa jeg da, hun er straks 10 mnd. Hvilket sykehus er dere på! Masse lykke til, det er nok en sterk fin jente dere har fått;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå