Gå til innhold

2 år og 2 mnd, NEKTER potte, og doring.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hun blir heilt hysterisk dersom jeg tar henne med på badet for å prøve. Dersom jeg legger doringen på do så nekter hun å nærme seg do. Virker heilt låst.............. hva gjør jeg???
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare vente. IKKE presse henne. Vent noen uker til , så kan du begynne igjen med treninegen. Det er ikke så mye vits i å presse hun.

Skrevet

Høres ut som at hun ikke er klar i det hele tatt - hvorfor stresse med det? Bedre at hun finner ut av det selv når hun er klar - det er vår taktikk.

Skrevet

Men fæler at "alle andre" 2 åringene er så flinke, bare min som ikke vil.

Skrevet

da venter du. Ikke presse. Da bare assossierer hun potte med noe kjipt og det blir ihvertfall ikke bra!!! Vent noen dager eller uker, spør om hun kanskje vil sitte på potte, og vil hun ikke, så venter du litt til.

Skrevet

Min på nøyaktig samme alder nekter også.. hender innimellom at hun vil sitte på do, men da er det bare for å få tørket seg selv og kaste papiret i do.

Alle unger er forskjellig, så ikke press henne til noe. Det kommer etterhvert!!

Skrevet

Det er jo tydelig at hun ikke er klar for det enda!

Ikke noen skam det vell, alle barb er jo forskjellige.

Er ikke en konkuranse om å være først i alt!

Sønnen vår var over 3 år før han ville.

Vi prøvde men han var ikke klar for det og da fikk han bestemme selv.

Og plutselig en dag så ville han og vips så var det gjort.

Veldig viktig å ikke presse de.

Skrevet

er ikke noe stress med det.de sier vel i fra når de er moden for bleieskift,er jo lita enda...

Skrevet

Legg det bort noen uker. Finn frem potten etter en stund og plasser den der barnet leker (på rommet e.l.) slik at barnet blir kjent med potta på en trygg måte og barnet kan leke med dukkene sine og potten. Det vil komme av seg selv når barnet er klart.

Jenta mi er over 2,5 år og hun vil helst ikke sitte på do. Jeg stresser ikke, men kommer nok til sommeren når hun blir 3 år til å "presse" litt mer på.

Skrevet

Gutten min er 3 år om en mnd og nekter også å sitte på både potte og do... men jeg har ikke stresset det jeg..

Men har snakket med de i barnehagen om dette og de er ikke stresset de heller, men vet de skal prøve mer å oppfordre de største barna (på småavd) med dette fremover..

Håper det hjelper..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...