lille elledille Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Jeg har lurt på en sak... Jeg har ei veninne fra Spania som har fortalt meg at alle gravide i Spania blir rådet til å ta jern under graviditeten. Dette blandt annet fordi det skal hindre svangerskapskvalme. Jeg tar jern hver dag (hadde jernmangel, men nå tar jeg det mer utav vane) pluss at jeg tar folat og drikker tran. Jeg har ikke vært kvalm i det hele tatt (er i uke 9). Så nå lurer jeg på, er det noen andre som har sett en sammenheng med dette? Eller er det bare en søkt teori?
lana<3 Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 hmmm...det er meg du mener...he he.... Jern hindrer ikke svangerskapskvalme hos alle....det er mange grunner til at man får svangerskapskvalme og dette KAN være en av dem hvis du har normalt til lite jernlager før du har blitt gravid.... Det er ikke bare en teori dette....du kan spørre legen din om det neste gang du kommer inn der.... Her har en link der du kan lese litt...mange som sliter under har skrevet hvordan de føler seg... http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&id=3114&Itemid=388
Makko med to små gutter Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Jeg har fint jernlager, tar jerntillegg (er i folat tablettene mine) og jeg er KVALM!!!!
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 om det er tilfeldig eller ikke vet jeg ikke, men når jeg begynte å ta jern så avtok kvalmen veldig... har ikke tenkt over det før nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå