Gjest Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Dere som har opplevd å miste, fikk dere sykemelding av legen, eller gikk dere bare tilbake på jobb med en gang etterpå? Hvordan var tiden etterpå?
polarn & pyrene Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 jeg fikk ingen sykemelding. Men jeg bare forklarte skjefen min alt sammen og fikk fri av han ett par dager.
Kakebakesøte Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Jeg fikk sykemelding etter ma. Dette fikk jeg uten å spørre. Hadde ikke klart å gå tilbake på jobb (selv om ingen på det tidspunktet visste om at jeg var gravid). Tiden etter var ganske tung, men i løpet av den uken jeg var sykemeldt så merket jeg at det ble lettere for hver dag. Som om skuldrene ble lettere. Og å ha en god venn i samboern/mannen er viktig i denne tiden. Å glemme en sånn hendelse helt har hvertfall ikke jeg klart. Tenker av og til på det nå også, 3 år etter at det skjedde.
flypapir Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Hei... Trist å høre at du har mistet (så det i et annet innlegg). Jeg var gravid i høst. Blødde litt en søndag og dro til legen mandag. Grein meg da til en ukes sykemelding. Var helt bunnskrapa, trivdes ikke i jobben, deppa osv... Følte på meg at ting ikke var som det skulle. Jeg mistet torsdagen etter. Mandagen var jeg tilbake på jobb... Kunne sikkert fått sykemelding en uke til, men synes det var greit å komme tilbake da. Du blir nok sykemeldt om du ønsker og trenger det... Lykke til
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Fikk ikke sykemelding nei... Brukte en egenmelding, og så var jeg så "heldig" at det var rett før påske, så da var jeg hjemme i 1,5 uke uansett... Syns det var tungt de første dagene, men så gikk det egentlig ganske greit, og jeg ble veldig gira på å kunne prøve igjen!! Forøvrig hadde jeg bare 1 mens etter SA før snuppa i magen satt bom fast!
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 Takk for svar alle sammen. Jeg var hos legen i dag og fikk konstantert sa. Jeg hadde tenkt til å spørre om sykemelding, men ting ble litt kaotisk på slutten hos legen, så jeg fikk ikke gjort det. I tillegg har jeg hatt en del problemer på jobb i hele høst også, så det har vært noen tøffe mnd. Kanskje jeg skal ringe legen i morgen og spørre etter en sykemelding for noen dager. Vil ikke fortelle de på jobben hva som har skjedd heller.
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #7 Skrevet 28. januar 2008 Hadde en skikkelig teit lege som absolutt ikke ville gi meg sykemelding (jeg var forkjølet + feber i tillegg til SA). Så jeg gikk til en annen og fikk det. Da jeg hadde MA i uke 17 fikk jeg så lang sykemelding jeg bare ville.
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #8 Skrevet 28. januar 2008 Det virket som om innstillingen til legen og gynekologen jeg ble sendt til etterpå var "ja ja, du har hatt en sa. Sånn skjer med ganske mange, Dere får bare prøve igjen" som om det bare skulle være en liten bagatell.
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #9 Skrevet 28. januar 2008 Ja, det er akkurat sånn de er dessverre :-S de fleste som ikke har opplevd det selv vet ikke hvor vondt de kan være. veldig trist å lese at du mistet. sender deg en stoooor trøsteklem
Maaaamy. Skrevet 28. januar 2008 #10 Skrevet 28. januar 2008 Jeg har mistet 5 ganger og kun etter de tre der jeg måtte ha utskrapning fikk jeg sykemelding (ma'er). Ved de to sa'ene gikk jeg tilbake til jobb dagen etter. Fikk egentlig ikke noe ekstra "trøst" på sykehuset heller av leger eller sykepleiere før 3 gangen jeg mistet og måtte ha min andre utskrapning.
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #11 Skrevet 28. januar 2008 uff, det hørtes veldig tøft ut å miste 5 ganger.
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #12 Skrevet 28. januar 2008 jeg var sykmeldt i 2 uker etter sa i oktober. måtte ikke spørre om det.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 28. januar 2008 #13 Skrevet 28. januar 2008 Fikk 3 ukers sykemelding, slet veldig med det nemlig :-(
Trultemora er presseklar!! Skrevet 28. januar 2008 #14 Skrevet 28. januar 2008 Jeg mista i uke 7 sånn ca i november for 1 år siden, var inne på tirsdag for utskraping og fikk sykemelding ut uka!
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #15 Skrevet 29. januar 2008 Jeg ringte legen igjen nå, fortalte at det hadde vært litt tøffere å takle enn jeg hadde regnet med. Så spurte hun hvor lenge jeg ville ha sykemelding, Så nå er jeg sykemeldt ut uken. Føles veldig greit å ha noen dager å hente seg inn på igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå