Gå til innhold

Når forstår bikkja det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når merket dere på hundene deres at de skjønte at det var "noen" i magen deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om hunden vår forstod hva det var i magen, men hun merket fort at hun ikke fikk "herje" med meg som vanlig. Samboeren tok med en bleie hjem fra sykehuset før vi kom hjem, denne fikk hun lukte på. I dag er 1.mann 3 år og det har gått smertefritt ift hunden og han.

Skrevet

Hva slags hund har dere? Jeg har en hund på 9 år som ikke er vant til barn i det hele tatt.. Hun har vært min baby siden hun var 4 uker gammel, og jeg bekymrer meg masse for hvordan dette skal gå.... I tillegg er hun en slåss-jente av rang, og slåss med alle hun får tak i.....

Skrevet

ticalinda, slåss? Med folk eller andre hunder? Hvis det er fare for at hun kan bite barnet ville jeg nok ikke beholdt henne... Trist, men sånn er livet. Har selv hatt en hund som forsvarte meg i alle situasjoner (mot folk), det var aldri noe farlig fordi jeg alltid hadde kontroll på henne. Merket nok ikke før jeg fikk en normal hund hvor slitsomt det egentlig var.

Jeg har en blandingshund på 6år. Regner med at det skal gå bra med barn i hus, selvom han egentlig ikke er vant til barn i det hele tatt. Men han er en enkel sjel, så lenge han får selskap, lek, klapp, mat og tur er han fornøyd. Kommer self. ikke til å forlate hund og barn alene, men nå følger jo bikkja etter meg over alt så det er vel ikke noe problem.

Skrevet

MIn hund ble bitt flere ganger av store hunder når hun var valp, så når hun ble voksen utviklet hun en teknikk som går ut på å ta alle andre før de får summet seg..... Temmelig slitsomt ja.... Hun er slik kun mot andre hunder, men vet ikke om hun vil begynne å føle seg truet av en baby heller. Noen sier at de skiller mellom hund og menneske, baby eller ei, men jeg har en slitsom plan om at det blir mye munnkurv på hunden min i starten....

Skrevet

Har du søkt hjelp ang aggresjonen? Min har også har også fått endel bank av andre hunder (så ille at avliving ble vurdert pga skader). Har jobbet endel i fht til andre hunder, og nå kan han passere de aller fleste på gata uten problemer.

Hvis hun ikke er aggresiv mot folk går det vel bra. Og er du usikker søk hjelp!

Skrevet

Takk for tanker rundt det med hunden. Har kontaktet et par spesialister, de sier alle at jeg ikke skal bekymre meg, samt at jeg har fått noen råd til startfasen. Jeg får håpe at det går bra. Kjedelig å kvitte seg med en hund man har hatt i 9 år, helt siden den var 4 uker gammel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...