Nybakt_mamma=) Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 hvordan kjennes det ut når barnet ligger i tverrleie? for gutten min har ligget i seteleie hittil, men i dag har han rørt på seg sånn at jeg kjenner han både oppe og nede og skjønner egentlig ingenting av hvordan han ligger
mamma.85 Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2008 jeg kjenner spark på høyre side under ribbeina og så kjenner jeg hode på venstre side under ribbeina. han ligger på en måte på langs over magen min..
Junipia Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Min ligger helt på tværs, ed hodet godt opp til høyre og rumpa oppunder venstre sida mi. Han sparker godt nedover, så det kjennes ut som om foten kommer ut av og til...:-). Er i uke 38, skal ta ks på torsdag. Babyen lå med hodet ned helt ti i uke 36-37. Så oppdaget jeg at magen min hadde blitt "rundere", med mer "kuler" ut til begge sider. Da hadde han snudd seg....
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 i tre dager har h*n lagt tverrt, men endrer seg så fort, lå lenge i sete, så vanlig, så tverr, tibake i sete, og nå tverr igjenn. er andregangs så ikke sikkert med leie før fødselen er et faktum =(
Meg og lillespiren <3 Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 Jeg er i uke 36 og min ligger i tverrleie. Han har ligget slik i flere mnd nå. Skal på kontroll først 12. februar. Vet ikke helt hva som skjer da, de skal kanskje forsøke å snu han, om det ikke lykkes blir det vel KS.
Jubelbrus* Skrevet 28. januar 2008 #7 Skrevet 28. januar 2008 Akkurat slik som Junipia skriver ligger min også! Er i uke 35. Har lenge lurt på hvordan i all verden han ligger, har vært så vanskelig å bedømme siden jeg har kjent "så mye baby" bortover og ikke så mye nedover. Hvis man kan si det på den måten ;o) Og siden jeg kun har kjent spark nedover, men ellers mye bevegelse øverst i magen. Hmm... Skal til kontroll nå på torsdag, da er jeg 36+0, så da får jeg vel vite hvordan ståa er. Men Junipia, hvis du leser dette, hvorfor skal du ha ks? Er det bare pga. leie? Tenker på om det skal mange andre faktorer til før de vil at man tar ks?
72moddelen og tulla Skrevet 28. januar 2008 #8 Skrevet 28. januar 2008 Jeg er i uke 32 og jwnta mi ligger i seteleie, får ks hvis hun fremdeles gjør det i uke 37, dette fordi jeg har født 3 barn med fødselsvekt på over 4 kilo og jenta i magen viser omtrenlig samme vekstkurve som sine søsken. Å føde en unge over 4 kilo med rompa først blir ikke aktuelt for meg, men krysser fingre og tær på at hun snur seg da ks for meg er et mareritt( hadde med førstemann og det ble komplikasjoner i etterkannt, grøss).
Junipia Skrevet 29. januar 2008 #9 Skrevet 29. januar 2008 Hei MartheMor :-) Jeg skal ha ks av flere grunner, visstnok. I følge legen som gjorde UL sist uke, har babyen lite fostervann, og babyen er litt liten. Pga av lite fv, ville han ikke forsøke å snu på barnet, det kan jo føre til haste-ks.... Jeg er 1.gangs, og 31 år, det var også noe de la til grunn for ks. Vet at de på enkelte sykehus ikke gjennomfører sete-fødsler pga nedsatt kapasitet og kompetanse. Det heter seg også at det er enkelete leger som er mer el mindre "for" ks... Skal til kontroll-UL i dag, for å se at babyen ikke har snudd seg Noe jeg kjenner at ha ikke har gjort. Blir likevel spennende!
mamma050308 Skrevet 29. januar 2008 #10 Skrevet 29. januar 2008 Har en liten gutt som turner rundt i magen fremdeles. Her har ikke hodet festet seg. En stund kjenner jeg spark på siden i magen og en stund etterpå oppe i ribbeina. Vet ikke om det er tverrleie, men han ligger i alle fall ikke ned i bekkenet enda. Har forstått på jordmor at det ikke er vanlig før i uke 37 - 38 at babyen fester seg.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #11 Skrevet 29. januar 2008 Det kan også være rompa du kjenner under venstre ribben da, for jeg har rompa der, og sparkene kjennes under høyre ribben og litt nedover. Men når barnet hikker kjennes det best fra midt på venstre side og ned mot bekkenet. er også i uke 35. Min beveger seg også fortsatt fra hode til sete og tilbake i hodeleie igjen flere ganger i uka
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå