Gå til innhold

stoppes studielånet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stopper renter og avdrag på studielånet når man har svangerskapspermisjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det stopper ikke.. Du må evnt be om utsettelse av lånet, og om du tjener mindre enn 14 000 i brutto ( tror det var det beløpet) de mnd du har betalingsutsettelse, kan du senere be om å få slettet rentene i den perioden..

Studielån er noe dritt spør du meg!!!!!

:)

Skrevet

14 000kr i brutto? det er jo ikke akuratt noe å leve av! Det er vel ingen som har lang utdanning og jobber 100% som tjener så lite.

Får vel bare belage meg på å betale de sure pengene hver mnd når jeg har permisjon.. Trøsten er at så lenge jeg tar ennå tar fag får jeg faktisk omgjort endel av låne til stipend ;-) Lurer på hvor lenge de faktisk gjør det jeg....

Skrevet

Tror det går på hvor mye du tjener brutto i årslønn, var hvertfall det min svoger sa og han et konsulent i lånekassen. Jeg tjener såpass lite at jeg får x antall mnd, men likevel mer enn 14000 brutto imnd........Burde ringe og sjekke. Ble litt usikker selv nå!! Har hvertfall søkt og fått bestalingsutsettelse frem til august foreløbig.

Skrevet

Det er ikke nok med bare hva du tjener, samboer/mann sin inntekt blir også regnet med her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...