Julimams Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Hei alle sammen... Bare en liten spørreundersøkelse om når kvalmen ga seg for dere. Sliter litt med å motivere meg her=) Søsteren min var kvalm frem til uke 20 ca- Og det er en stund til=(
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Med eldstebarnet (jente) var jeg kvalm fra 5.-11. uke, deretter hadde jeg 2 uker opphold, før jeg ble kvalm igjen fra uke 14-16. Men så var det slutt. Med mellomste (gutt) var jeg kvalm fra 6 dager etter unnfangelse (!) og kvalmen slapp ikke før i uke 22. Denne gangen (jente) ble jeg kvalm i uke 7, og kvalmen varte til uke 15/16.
Sannellerslik? Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 jeg er førstegangs, og var kvalm fra ca veke 5 til veke 10-11. Nå er jeg i veke 14 og er ikke lenger kvalm i det hele tatt!:-)
Sjokoholikern Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Kvalmen varte i seks uker hos meg nå. Kjente jeg var så og si god i formen og lite kvalm når jeg tok det med ro i helgene, men så snart det var tidlig opp på jobb om morgenen igjen kom kvalmen jagende. Måtte ut av bilen for å spy flere ganger... Første graviditet var jeg aldri så kvalm, men da hadde jeg deltidsjobb og kunne slappe av om morgenen ) Kvalmen og den værste trøttheten gav seg omtrent likt, så jeg har sterk tro på at søvn og det å ta det med ro har stor sammenheng på hvor kvalm man blir ) ps: noen er kvalme hele svangerskapet, mens andre aldri kjente den noe særlig....
Venterbabyjuli10 Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Var kvalm fra uke 7 til uke 13, er nå i uke 15 og er bare litt matlei, men ikke sånn kvalm som jeg var, deilig:)
augusta Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 14 uker! Og jeg var kvalm 24 timer i døgnet. Uke 12 - 14 var "litt " bedre.... Håper du blir bra snart!
1222 Skrevet 28. januar 2008 #7 Skrevet 28. januar 2008 Hei! Jeg er gravid for første gang. Kvalmen behynte i uke 7. Uke 8 og 9 var slik at jeg måtte ligge hele dagen, da var det oppkast flere ganger om dagen. Nå er jeg i uke 16 og er fortsatt kvalm, men spyr kanskje bare hver tredje dag, og bare en gang om dagen. Har en følelse av at hele svangerskapet kommer til å være slik, men håper på det beste, prøver å holde motet oppe så godt jeg kan, selv om enkelte dager kan bli veldig tunge pga av at jeg føler meg som en sløv sofagris! Har så mye som skulle vært gjort. Bare å bite tennene sammen:-)
Stoltmai mamma:) Skrevet 28. januar 2008 #8 Skrevet 28. januar 2008 Jeg ble kvalm før testen viste pos, er fortsatt kvalm den dag i dag, er 25uker, så vært kvalm i ca 20uker nå...Lei ja !!!
Snart mamma til 3 Skrevet 28. januar 2008 #9 Skrevet 28. januar 2008 I dei to første svangerskapa gav kvalmen seg etter 12 veker. Denne gangen har det vart mykje lenger... Er i veke 22 og kaster fremdeles opp eit par ganger for dagen.. (Men verst var det fram til veke 12-13)
Lille-mor Skrevet 28. januar 2008 #10 Skrevet 28. januar 2008 Kvalmen begynte rundt uke 4-5 og ga seg nok ikke helt før 21-22 nei... Men den begynte å avta rundt uke 13, og så ble det sakte sakte bedre...
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 29. januar 2008 #11 Skrevet 29. januar 2008 Dagen etter fødselen med førstemann (jessda, kastet opp hele svangerskapet) og er fremdeles kvalm (men formen er stigende!!) i uke 18 nå med andremann.
meg82 Skrevet 29. januar 2008 #12 Skrevet 29. januar 2008 Begynte med kvalmen da jeg var 7-8 uker på vei, og den fortsatte til 14 uka. Da ga det seg plutselig:-D
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #13 Skrevet 29. januar 2008 Begynte vel i uke 7, og ga seg når barnet ble født... :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå