Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Laget meg nettopp profil her, er 10 uker på veg nå og har vært til legen på første kotroll. Ble litt skuffet over denne kontrollen, var ikke mye legen gjorde, tok bare masse boldprøver og sjekka urinen, jeg er fortsatt vedlig usikker på om jeg faktisk er gravid og om alt er bra. Er det ikke normalt å gjennomføre noen flere sjekker? Skal ikke tilbake før ultralyd, dette er jo så lenge til... huff.. Så lurer jeg på, har hatt brunaktig utflod nå i flere dager, med litt snev av blod, er så redd dette kan være noe farlig? Noen som har opplevd det samme??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd noe av det samme.... Bare jeg spurte hun som tok blodprøvene om å ta eb test også, og hu sa bare: du er så veldig gravid at, det hjelper å høre sånt, så det er bare å stikke ned til legen din, å spør "damene bak luka" om de kan ta en test, for du er usikker.... Gjør ingen ting det..... ;)

Men legen min var litt rar syntes jeg, jeg følte han ikke hørte på meg, han var så kjapp med alt;) Likte ikke det jeg......

Og ønsker du flere sjekker føre ul, så bestiller du det slev, enten hos han, eller privat... Eller så bestiller du bare jordmor, hun kan være bedre å prate med;)

Lykke til;)

Skrevet

Glemte faktisk å skrive om det du skrev om utflod og.. Jeg hadde sånn når jeg var i uke 7-8, men legen sa at det kom ikke fra fostersekken, og det var ikke blod en gang, kom fra livmorhalsen og var helt ufarlig;)

Skrevet

takk for svar! litt mer beroliget nå=) jeg tipper jeg bestiller en time til jordmor om noen uker jeg, så slipper jeg gå rundt å tenke, gidder hvertfall ikke gå til legen noen flere ganger enn jeg må...

Skrevet

Jeg var hos jordmor idag og er 10+2.... Hun sa det var helt ok å komme så tidlig... Lurte på hvorfor alle sa det var så tidlig, man kunne jo komme selv når man ville;)

Men skal ikke til henne nå føre etter UL 26 mars da, så lenge til neste gang da....

Skrevet

Hos legen jeg har nå var det kun blodprøver og urinprøve på første kontroll. I de forrige svangerskapene når jeg har hatt en annen lege har han tatt en underlivsundersøkelse itillegg. Sjekket at alt var der det skulle+at han tok en celleprøve tror jeg...

Nåværende lege mener dette er unødvendig, og jeg er bare glad til:-)

Er det din første? En har jo desverre ingen måter å "bekrefte" at en er gravid før en begynner å kjenne spark:-) (fotuten grav.test da og typiske symptomer)

Er du førstegangs mener jeg du skal ha en kotroll i uke 16 og så UL....

Lykke til i svangerskapet, når har du termin?

Skrevet

ja, dette er min første=) nei, jeg skal vist ikke ha noen kontroll før ultralyd i rundt uke 18 jeg, så jordmor etter dette.. er jo så lenge til jo... jeg har termin 25. august=) gleder meg og håper alt går bra=)

Skrevet

Hallais. " Godt" å se at vi er flere i samme bekymringståka. Jeg er også en av dem som går rundt og lurer på om jeg faktisk er gravid eller ikke. Har vært til legen, han gratulerte meg, utover det gjorde han intet. Jeg har hatt brun utflod i over en uke, er ca 7 uker på veg. ( tror jeg kanskje. Alle mine grav. symptom forsvant plutselig ).

Det jeg har gjort er: jeg henvendte meg i skranken på helsestasjon og spurte om å få tatt en blodprøve av graviditetshormonet. ( HCG, er det det det heter? ) De har nemlig tabeller der de kan lese av hvor du bør ligge i forhold til hvor langt du er kommet i svangerskapet.

Dersom dette hormonet stiger, ja da er du gravid og fosteret lever. Synker det, nei da...

Lykke til, til oss alle. :)

Skrevet

Det var godt å høre flere med erfaring fra første legetime.

Jeg er også slik at jeg klarer liksom ikke helt å tro at jeg er gravid...har lyst å høre hjerte slå og legen si at jeg er gravid. Hadde DE forventningene til legetimen. Men hun tok en haug med blodprøver, urinprøve og GU. Ja alt var fint.

Så det var det. Har bestilt time til Jordmor 13. februar...klarer liksom ikke helt å slappe av. Men alt må jo være bra når legen sier det. Jeg må slutte å bekymre meg!

Lykke til alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...