Gå til innhold

Noen som sliter med hodepine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff sliter med hodepine som kommer og går. Litt slitsomt ja...

Tar en paracet når det er som verst, minnes at jeg hadde hodepine i mitt føste svangerskap også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den kommer og går litt hos meg... men er jeg flink til å drikke vann holder jeg den i sjakk :) Eneste tipset jeg har... masse is kaldt vann. Jeg sliter med kvalme itlegg og må ha KLADT vann. Så har flere imsdal flasker fyllt med litt vann i bunnen i fryseren. På den måten holder vannet seg kaldt leenge :)

Skrevet

Jeg har også fått hodepine nå. Dette er barn nr.3, og jeg hadde hodepine i flere uker i mitt 2.svangerskap også. Drikker mye vann, men synes ikke det hjelper i det hele tatt. Tar også paracet. Paracetamol i vanlige doser, dvs.4 gram i døgnet fordelt på 3-4 doser er helt ufarlig for baby.

Skrevet

Er det typisk for gravide??

Jeg har hatt monster vondt i hodet i over en uke nå..trodde bare synet var blitt dårligere eller noe...*dunke dunke* Jeg tar også vanlige doser paracet..

Skrevet

Ja, jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre. Er mitt eneste symptom, men dog veldig tilstede. Ble sykemeldt forrige uke pga kraftig hodepine, men den ga seg etter 2 dager. Nå er jeg tilbake på jobb og hodet dundrer. :( Mørkt, kaldt rom hjelper ikke, vann hjelper ikke, paracet hjelper ikke.

Jeg er ikke sikker på om min hodepine skyldes svangerskap, den er så merkelig. Er vondest når jeg rister på hodet, går, bøyer meg osv. Har dere det sånn??

Skrevet

Hei!

Sitter hodepinen nederst i bakhodet ved overgangen mellom nakke og hode og stråler ut i hele hodet? Er det sånn at hodepinen liksom letter når du trykker hodet hardt ned i puten når du ligger på ryggen? Og at du dunker fra bakhodet og inn i hele hodet når du bøyer deg, går osv.?

Jeg har lenge vært plaget med hodepine som blir verre nettopp når jeg går, rister på hodet, bøyer meg etc. Dette har sammenheng med musklaturen i nakkeregionen og øvre rygg. Det blir ofte verre når jeg sover mye - og det gjør jeg nå som jeg er gravid. Gjesp!

På meg hjelper ikke Paracet på slike smerter, men Ibux gjør det. I tillegg letter det med massasje på nakken (hvis du har en snill kjæreste :-). Se om du finner noen triggerpunkter øverst på skulderen og trykk litt på dem... Det hjelper hos meg. Vanlige skulder og nakke-øvelser (tøying, rulling med skuldre osv.) hjelper også.

Håper du blir bedre :-)

Skrevet

Takk Lille-My, 75

Har ikke prøvd det ang å ligge å presse hodet ned. Men rister jeg på hodet eller går (noe jeg jo må gjøre på jobb) så er det vondt. Er også vondt når jeg sitter i ro, har ikke hatt noe særlig pause fra smertene siden søndag.

Smertene satt mest i tinningene og foran før, nå er de egentlig i hele hodet. Vanskelig å finne utgangspunkt.

Tar du Ibux når du er gravid? Jeg får ikke lov til det av legen. Kun paracet. Har sneket til med pinex forte også, men det hjelper heller ikke. Håper det blir bedre, skal utenlands på torsdag. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...