Gå til innhold

Dere med astma-barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på to år har astma og jeg synes han puster så fort hele tiden..andre med astma-barn som har det likedan? virker ikke som at han plages av det. er veldig aktiv og hører ingen ulyder når han puster..har vært sånn lenge. blir litt smågal av å høre på det. selv når han sitter i ro eller sover, så puster han veldig fort. er liksom ikke noe pause mellom åndedragene..er det vanlig for barn som har astma? hørte med barnlegen for en stund siden, men hun kunne ikke svare skikkelig på det. hmm..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt:)

Skrevet

jenta mi blir 2 år neste mnd (by the way: OMG!)

hun har astma... men puster ikke fort... sånn til vanlig altså.

Tror jeg ville spurt barnelegen igjen jeg :o)

Skrevet

Hva slags medisiner tar han?

Skrevet

sålenge han tar astma medisinene puster han helt normalt

Skrevet

Barn puster for øvrig generellt raskere enn voksne da.

Skrevet

han bruker flutide morgen og kveld.100 mikrog hver gang. og ventoline ved behov. har tellt åndedragene hans nå i ett minutt. puster ca 35-40 ganger. ser på naaf sine sider at det er normalt for barn i det første leveårene, mens 5-20 gang per minutt er vanlig hos større barn. så han har jo hurtig pust. men sånn har han pusta i flere måneder og spurte barnelgen forrige gang vi var der og hun visste ikke hvorfor, mente han pusta normalt. hørte ingen typiske astma-lyder på lungene da...ellers er han veldig aktiv og virker ikke hemmet av pusten..men puster så fort:S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...