Gå til innhold

angående smøring nedentil

Anbefalte innlegg

Skrevet

sikkert blitt sport om dette mange ganger...

mn når er det man kan begynne å smøre seg nedentil for å prøve å forhindre at man revner under fødsel??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har lest på tidligere innlegg at jordnøttolje skal forebygge revning, så det skal jeg straks starte med tror jeg...

Skrevet

Snakket med min jm om dette og hun sa det bare var tull. Det er visst hudens elastisitet som avgjør (hvilken type hud man har). Vanskelig å påvirke i særlig grad....

Men kjør på, kan jo ikke skade:)

Skrevet

mn når er det man kan begynne å smøre seg da??

er i uke 30 nå..er vel kanskje litt tidlig enda...eller??

Skrevet

Jeg kjenner flere som har blitt anbefalt å smøre seg nedentil. (Egentlig usikker på hvor de har det fra) Det har da vært anbefalt å starte ca 6 uker før termin. Jeg har tenkt å begynne nå snart jeg, selv om termin ikke er før 14. april. (Vet jo aldri om man får før tiden etc) Og om det bare er et kjerringråd, så er det et kjerringråd jeg iallefall har tenkt å høre på.

Skrevet

Weleda Olje skal man begynne å smøre seg nedentil i uke 34.

Skrevet

Min jordmor mente smøring og tøying av "mellomkjøttet" de fire siste ukene før fødsel, ville bidra til å redusere omfanget av rifter/revner. Jeg har fått beskjed om å smøre med Wedelas kobbersalve eller Weledas fødselsforberedende salve (fåes på helsekost eller apotek).

Smøring og tøying skal gjøres hver dag, ellers har det ingen hensikt.

Jeg tenker som så at hvis det er noe i det, så er jeg villig til å prøve. Det skader ihvertfall ikke :)

Skrevet

Min jordmor sa till mej att det att smörja sej nedentill med olja är superbra!

:-)

Hon sa att vilken olja som helst går fint. Olivolja och allt.

Jag har köpt weleda olja, och började smörja i v 34

Skrevet

Flere jeg kjenner har brukt olivenolje til og smøre nedentil. Ingen av de har revnet. Kjenner også noen som har brukt andre oljer har revnet under fødsel. Kan være tilfeldig da....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...