mamman til 2 godjenter:) Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 var hos jordmor i dag til en kontroll av blodtrykket, var der forrige mandag også..det hadde steget fra 130/85 og til 140/90, hun rungte ahus for å konferer med vakthavende jordmor, hun sa da at jordmor skulle sende en henvisning dit...ble også bedt om å sykemelde meg, jeg som endelig skulle begynne på jobb ogjen på fredag etter å ha vært sykmeldt 1 mnd pga bekkenløsning, men nei, det får jeg ikke nå..snuffs..er forresten 22+3..flere som har det sånn?
Annike Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 jupp, jeg har også høgt blodtrykk, ble henvist til poliklinikken, skal dit til uka... Noen som har noen gode råd for å få blodtrykket ned? Har kuttet ut all salt mat, lakris, tar det med ro, og lever veldig sunt... er bare 13 uker på vei. Ble også sykemeldt... Noen gode råd???
Mamma til 3 nyyydelige små! Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Skal til jordmor på onsdag og er litt spent på bt siden jeg til tider har vondt i hodet og svimmel.Har i et tidligere svangerskap hatt svangerskapsforgiftning. Kjenner du noe ubehag med høyt bt eller ble du overasket?Ikke kjekt, ihvertfall nå så tidlig i svangerskapet.Krysser fingrene for at det går over for deg!
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2008 vet ikke om det var meg du mente, men jeg kan jo svare fordi:) kjenner ikke noe ubehag ved å ha høyt blodtrykk, ble litt overraska, men så lenge jordmor tar meg alvorlig så er det jo..eller, jeg kan jo si at jeg har hatt litt vond i hodet, men jeg har mye hodepine fra før av så vasnkelig å si om det er pga svangerskapet..har og hatt to episoder med svimmelhet, men ikke noe mere...håper at det går ned og at det ikke blir noe svangerskapsforgiftning...
Mamma til 3 nyyydelige små! Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Det var deg jeg mente, så takk for svar! Er selv plaget med vondt i hodet,men spesielt i svangerskap. Da jeg hadde svangerskapsforgiftning merket jeg ikke noe selv heller. Eneste vondt i hodet( som eg ellers også har) men det er jo andre symptomer også på svangerskapsf. Jo foresten jeg hadde også mye vann i kroppen, men ellers ingen plager. Så det jeg ikke var flink til, som jeg vil du skal være flink til(;-) er å slappe av og ta legen/ jm på alvor. Bt er ikke noe å spøke med. Lykke til!
lillepixie Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 Jeg ble sykmeldt pga høyt blodtrykk og hodepine i uke 12 og 13. Hadde da blodtrykk på 140/90. Da jeg sjekket blodtrykket sist hos jordmor i uke 25 hadde det gått ned til 120/65, så ting kan forandre seg. Har forsatt endel vondt i hodet, men det er ikke så uttalt som tidligere. Det er vanlig at blodtrykket synker litt senere i svangerskapet, og det er verst med høyt undertrykk(det som alltid er lavest av de to tallene). Det går helt sikkert bra:)
elliepellie Skrevet 28. januar 2008 #7 Skrevet 28. januar 2008 Har hatt 140/90 i BT både hos lege og jordmor. Var på UL i dag og de synes det var et riktig så fint blodtrykk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå