Gå til innhold

Osteopati og bekkeløsning - Noen som har prøvd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min søster er osteopat. Jeg fikk ikke behandling av henne under forrige graviditet, men fikk en behandling etterpå, og da ble alt bra gitt :-) Merket ikke emr til bekkenløsningen etter den ene behandlingen. Har ikke merket noe til bekkenløsning denne gangen, men om det kommer på slutten, så kommer jeg absolutt til å ta meg en tur til søstra mi...

Skrevet

Har ikke hatt BL, men kan takke en osteopat for at jeg kan gå!! så jeg har mildt sagt gode erfaringer med dem :)

Skrevet

Tusen takk for positive erfaringer.

Noen som vet om sånn behandling er dyr?

Skrevet

der jeg gikk var det fryktelig dyrt :-S tror det var 1200 for 90 min...

Skrevet

Hvor mange/ hvor ofte trenger man behandling?

Jeg er i uke 18 nå.....

Skrevet

Uten osteopat hadde ikke jeg stått på beina. Har til tider (gjennom flere år) vært plaget med halebeinet, isjias og bekkenet. Min osteopat er imidlertid skeptisk til å behandle gravide, ikke for at han tror at det er farlig, det er vel mer det at ønsker å slippe noe ansvar i tilfelle jeg skulle abortere. I mitt forrige svangerskap gikk jeg til ham til jeg var ca. 12-13 uker på vei, da torde han ikke mer. I dette svangerskapet har jeg ikke vært så plaget (bank i bordet) at jeg har trengt behandling fra ham. Det har holdt med akupunktur og kinosolog. I de årene jeg var mest plaget, gikk jeg sånn cirka en gang i måneden for å holde ting ved ved like. I perioder med mye vondt, gikk jeg hver 14. dag. Det heter vel at kroppen skal bruke tid på å lege seg selv, så osteopatene vil ikke ha inn pasientene for ofte. Lykke til hvis du prøver.

Skrevet

Jeg har gått til osteopat pga betennelse i skulder etc. Har hatt veldig positive erfaringer med det, kan fint anbefale. Men jeg har ikke hatt pga BL selv om det hadde kanskje gjort seg.

Siste timen min var jeg vel en 6 eller 7 uker på vei, hun sa jeg gjerne kunne komme senere, men da skulle vi gjøre om på opplegget mitt siden det ikke er så lett å ligge på magen. Så kom extremkvalmen etc, så dermed klarte jeg ikke dra dessverre.

Prisene varierer nok, jeg har betalt mellom 400-550 kr.

Jeg husker jeg leste en artikkel i KK om dette og der anbefalte de å velge medlemmer av osteopatforeningen som en kvalitetssikring.

Fant denne linken:

http://www.osteopati.org/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...