BeBe_83 - nr 2 i oktober Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Overalt! Holder på å bli sprø! Hvor mye er normalt og når skal man egentlig få sjekket det hos lege? Og hva var det som evnt kunne være galt ved ekstrem kløe?
BeBe_83 - nr 2 i oktober Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #2 Skrevet 28. januar 2008 og... er det noe som hjelper??
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Polaramin allergitabletter. Men du må få resept fra lege.... Andre allergitabletter skal man ikke ta, og akkurat disse får du ikke uten resept...
confia Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 heisann.. jeg klødde masse fram til uke 30..så dempet det seg gradvis.føltes som det var hatt kløpulver på kroppen. svangerskaps kløe er normalt..men til meg..sånn for sikkerhets skyld. tok dem en blodprøve..tror dem sjekket visse gallesalter. for meg var det godt å bare gjort det..prøvene var fine,og da ingen annen bekymring enn kløen..selv om den var kjip..
bøllefrøene Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 samme båt her.. holder faktisk på å bli gal. tok blodprøve på fredag.. sjekket alt mulig.. men de var alle supre.. så det er jo bra.. har prøvd det meste .. a-derma krem fra apoteket.. er forløpig det som har hjulpet mest.. jeg klør mest på magen da.. tvillingene er jo pakket inni et verdenskart.. klør du inder foten eller i hånden må du ta kontakt med legen. men uansett da noen blodprøver og løp på apoteket...
confia Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 sink har god virkning mot kløe..sink salve til å smøre på kan være en god idee..
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #7 Skrevet 28. januar 2008 Min lege spurte meg om jeg klødde i dag da jeg var hos han, siden det ikke klør sa jeg nei. Han ba megg kontakte han om jeg skulle begynne å klø, for da kunne det være leveren som ikke klarte å skille ut noen stoffer fra kroppen! Så jeg ville spurt legen om jeg var deg.
BeBe_83 - nr 2 i oktober Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. januar 2008 Takk for mange svar. Mest sannsynlig er det normalt da... Men OM det skulle være noe galt, er det sånn at jeg bør få en ekstratime hos legen for å få tatt den blodprøven eller kan det vente litt? Har time igjen 13 februar.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #9 Skrevet 28. januar 2008 Eg har samme problem. tok det opp på forige kontroll og fikk beskjed om å ta kontakt me lege dagen etter for å ta prøver. Kunne kje vente i to veker til eg hadde time. fikk svar på prøvene og hadde litt forhøya galleverdiar. skal ta nye prøver om 2 veker. eg ville ringt og snakka med lege i måra. men har lest at mange lega ikkje tar det alvorlig nok. trur eg ville forlanga å få tatt dei blodprøvene iallefall lever og galle verdiar. Fikk beskjed om at viss der viste noke på prøvene mått eg følgast veldig opp vidare i sv skapet. e 30v +4.
tussi73 Skrevet 29. januar 2008 #10 Skrevet 29. januar 2008 Jeg har også vært plaget med kløe over hele kroppen siden 7. mnd - har tatt jevnlige prøver hos legen for å sjekke at ikke noe er galt. Vanligvis har jeg ikke måttet bestille time, men har bare kunnet komme innom for å ta prøvene utenom de oppsatte timene. Jeg har nå gått på Phenargan allergitabletter de siste ukene - de fjerner litt av "toppen" av kløen og hjelper meg å sove på natta. Både jordmor og legen min har forsikret meg om at det ikke er farlig å ta allergitablettene - vil jo helst ta så lite som mulig av sånt når man bærer på så dyrebar last :-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå