Gå til innhold

Str. på baby - Arvelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min bror var begge 55 cm lang. Han veide 4720 g, og jeg 4690 g. Kun 30 g som skilte oss. Vi var altså noen store barn. Hvorfor blir egentlig noen barn større en andre, og er str arvelig? Er det stor sannsylinghet for at også jeg får store barn? I så fall skal jeg doooooopes! o_O

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg var over 4 kg..min bror nesten 6 kg...min datter var 4,1kg...nå spiste eg lite gjennom hele svangerskapet,kastet alt opp...er litt bekymret for vekta på babyen i magen min nå,kaster ikke så mye opp denne gangen,er redd den blir større...har alltid innbilt meg at det er arvelig,kan virke slik i mitt tilfelle...men vet ikke,lurer egentlig på det samme som deg...

Skrevet

Kan kanskje være det... Min mormor fødte 8 barn, og de fleste var ca.4-5 kg. Jeg og min bror var vel ikke spesielt store, men MINE igjen derimot.... 1.mann var 56 lang og 4200. 2. mann var 55 lang og 4840. UGH!

Skrevet

Wow.. Men merker kanskje ikke såå mye forskjell på om ungen er 3 eller 5 kg? Ehe..Lov å håpe. Tenker det at det er noe inn i helvete vondt uansett, så..

Uansett, noen som vet om det er arvelig? Noen som har lest noe?

Skrevet

Hodeomkretsen er det som er avgjørende om det blir vanskelig å føde eller ikke. Størrelse kan til en viss grad være arvelig. Men det er jo 2 sider det kommer an på da. Jeg fikk en plugg på litt over 4 kg første gangen, denne her blir større, jeg føler det på meg. Men gruer meg ikke for det da

Skrevet

eg spurte jordmor om dette idag faktisk.. og om mannen sin side også spiller inn på hvor store barn vi får.. og ja det er arvelig!! skrekk å gru!! svigermor fødte alle 5 barna på godt over 4 kg heller nærmere 5 alle sammen...

Skrevet

Storesøster var 2700 (født til termin) og jeg var 4500 (født til termin) men mamma spiste noe voldsomt mye siste gang da.

min mann var 3200.

Både jeg og min søster kom med KS, da mamma, har for smal bekkenbunnsåpning til å føde narturlig. Jeg fikk beskjed om å sjekke dette opp når jeg ble gravid på en rutinekontroll da jeg var 16, fordi åpningen var for liten da. (dette er det mande av damene på mammas side som har)

Skrevet

vår tur i mai :) -er "mannens side" også med å bestemmer? Alle mine tantebarna min (alle på hans side) var over 4.5kg, siste mann ble tatt med ks 3 uker før termin da de fryktet at han skulle bli over 6kg! Stort hode har de og! Hjelp!

Skrevet

Riktig. Det er vondt uansett om ungen er stor eller liten. Heldigvis er det fort glemt.

Skrevet

Er nok arvelig fra mannens side også ja. På min side har vi vært små, mens på sambo sin side har de vært store-over 4 kg alle mann.

Jeg fikk en gutt som var 54 cm, 4,5 kg og 38 cm rundt hodet. Jeg som kun er 160 cm høy hadde for smalt bekken til å føde han naturlig, så måtte ha ks. Lurer på hvor stor babyen i magen blir.

Skrevet

makko_mini mannens side har litt og si den også... kjipe greier!! for på min side er det ikke store barn sånn rett rundt normalen... vi kan jo spille inn vi også med kosthold og slik.. så alt står jo ikke på arv heldigvis..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...