supermummy Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Hvor mye strøm ca bruker pumpa pr mnd? Skrur dere ned temp på natta eller står den på det samme hele tiden?
3 rosa og en blå Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Her står den på 21 grader hele tiden, men vis det er veldig kaldt så skruer vi den opp litt. Hvor mye vi bruker er jeg ikke sikker på da strømmen er inn i husleia.
**Min nydelige Milla** Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Vår står på 20 grader hele tiden. Skrur av temp og sette bare på luft når vi fyrer i peisen, noe vi gjør hver dag, for da blåser luften varmen rundt i huset. Litt forskjellig strømforbruk hver mnd, men er ikke i tvil om at vi sparer mye på å ha varmepumpe.. Har leieboer nede, så han bruker jo litt også, derfor har jeg ikke en eksakt strømkostnad å komme med..
ღDidrikmamsenღ Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Hvor mye strøm den bruker pr mnd har jeg ikke peiling på. Vi har den som regel på 23 grader på dagtid nå om dagen og skur ned til 19-20 på natten. Men nå er det to etasjer som varmes opp her hos oss da
ღDidrikmamsenღ Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Glemte å si at vi ikke bruker noen annen oppvarming i det hele tatt
Joikaboll@ Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 Mye mindre enn før vi fikk den, strømregninga er halvert for siste halvår i 2007 mot 2006. Vår står konstant på 30 grader, blir det for varmt skrur vi den ned eller slipper inn litt kald, frisk luft.
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 28. januar 2008 #7 Skrevet 28. januar 2008 Vår står på 21 grader konstant. Selv når vi fyrer for den slår seg jo automatisk av da tempen er 21 eller mer. Og den bruker mer strøm på å slå seg helt av/på enn å bare gå i "hvilemodus". Vi bruker også mindre strøm nå enn da vi bare fyra på pellets og økte på med litt strømovner da det var som kaldest.
supermummy Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. januar 2008 Har dere sleep-funksjon på deres pumpe? betyr det at pumpa stopper eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå