Gå til innhold

Dere som begynte med grøt da baby var ca 4mnd....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan trappet dere opp? Hvordan reagerte babyen? Hva var grunnen til at dere startet så tidlig?

Har ei jente som spiser oftere og oftere om natta... (opptil 1,5t mellom hvert måltid) Så jeg vurderer å prøve grøt snart...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bare ga gutten min det han ville ha jeg. Altså, jeg ga han grøt til han ikke ville ha mere. Ble bare noen skjeer de første kveldene. Han reagerte ikke noe på grøten, men det er lurt å bruke en type i en uke før du evt. gir en annen type. Da vet du hvilken grøt hun evt. reagerer på. Men vær tålmodig - tok 1mnd før gutten min klarte å spise grøten orntlig.

Jeg startet da han var 4 mnd fordi han var så ofte sulten om natta. Anbefales å begynne med fast føde før man evt gir MME.

Lykke til:)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Med eldste så brukte jeg laaaaang tid. Sikkert 2 mnd før hun orka en hel porsjon (laga av 1 dl væske). Magen reagerte VELDIG, og hun bæsja ikke på 12 dager :(

Var mye urolig, og sov dårlig på natta, derfor begynte jeg så tidlig.

Med mini, så tok det 3 dager før han åt en porsjon, han elsker grøt!! Og magen har ikke reagert i det hele tatt! alt er som før!

Begynte fordi han plutselig begynte og våkne om natta for mat

Skrevet

ok takk for svar,

vet noe svarte meg på en annen tråd for noen dager siden at de brukte grøt som man blandet ut i vann i stedet for mm/mme... finnes det slik grøt fra 4mnd? Tror jeg bare har sett slik en kan blande med mm/mme......

Gjest Sekretøsa
Skrevet

nestle sin ris og havregrøt skal blandes med vann

Skrevet

ålreit!!

TUSEN TAKK :o)

Skrevet

Han drakk opptil 1000 ml mme i døgnet og da begynte vi med smaksprøver.

Økte med ei lite teskje hver dag og etter 1 uke var vi oppe i en porsjon.

Gikk veldig greit det :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...