Gjest Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Feks at de spiser maten sin ( jeg er imot direkte tvang, men smake skal de i hvertfall). Rydder rommet fra en viss alder Ikke får dra inn besøk uten å sjekke om det passer Ikke drar uten at de sjekker at de får lov Holder inne tider Gjør lekser og gjør seg FLID når de gjør dem Har faste PLIKTER de SKAL gjøre så fram til at de er friske og ikke pliktene går utover sosialtsamvær med andre, lekser osv. Lærer seg at for å tjene ukepenger så må de jobbe litt for dem. At brudd på regelverket med fører en for for "straff", dvs redusert ukelønn,time out, tv-nekt, beslagleggelse av spill og spillkonsoller/pc, husarrest i alvorlige tilfeller ( alt etter alder og barnets egne forutsettninger selvfølgelig) Jeg synes dette her er på sin plass og jeg ser ikke på meg selv som en streng mor, men rettferdig. Jeg tror man i dag ike gjør barna en tjeneste hvis man ikke setter krav, tvert i mot. Da får man "curlingbarn" som nevnt tdligere her en dag.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 ja jeg mener det, men man må annpasse det etter alderen til barnet. Jeg tror barn har godt av å føle litt ansvar og tror at litt disiplin er en bra ting.
**Min nydelige Milla** Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Helt enig med deg, Ugla@.. Unger trenger regler og litt krav. Det er bare sunt.. Ser jo noen barn som ikke har det. Det flyter overalt og de er utagerende og bortskjemte.. Ikke alle sikkert, men man ser det..
♥Snulder Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Det er en selvfølge at man setter krav til ungene. Hvordan skal de bli hvis de slipper unna alt ?
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Det er faktisk ikke bare bra, men nødvendig rett og slett.Hvis ikke så får man unger som er svært dårlig rusta til takle krava når de en gang skal klare seg i de voksne verden. De forventer å få alt servert på et gullfat uten å løfte en jævla finger selv.
Gjest -<<- Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 Klart det er i orden. Mine krav er kanskje ikke de samme som dine krav, men at ungene skal ha noen plikter i den familien de er del av og samfunnet ellers er vel nærmest selvsagt.
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #7 Skrevet 28. januar 2008 Jeg mener at man skal tørre å stille krav, og innse at man som forelder er i en maktposisjon. Den makta må man forvalte på en kjærlig og bestemt måte. Iflg andre innlegg her i dag er man tydeligvis neste barnemishandler, respekterer ikke barna sine og former dem om man stiller krav. Vel - da er det isåfall mange ødelagte unger der ute. Både sanksjoner og ros, negativ og positiv forsterkning er ok virkemidler hvis det brukes med normalt folkevett. Takke meg til unger med litt disiplin, enn unger som er vant til at deres behov og ønsker til enhver tid blir lyttet til og fulgt. De kommer jo ihvertfall til å få problemer med å tilpasse seg virkeligheten etterhvert. Jeg trodde vi var ferdige med fri barneoppdragelse på 70-tallet, jeg...
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #8 Skrevet 28. januar 2008 Ja, huff. Jeg tror at en av grunnene til at de sliter på skolene med å få ro er at ungene er alt for udisiplinerte og uvillige til å jobbe for å oppnå noe. Har jobbet på en barneskole og det var TYDELIG forskjell på unger som var oppdrat med en viss disiplin og hadde lært normal folkeskikk og de ungene som ikke hadde lært det.
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #9 Skrevet 28. januar 2008 Jeg jobber på ungdomsskolen, og ser litt av hvert. Tror faktisk at en del av skolens problemer kan spores tilbake til hjem som ikke stiller krav. Også å vi prøve å rette det opp.. Ganske så anstrengende å få 15-åringer til å måtte forstå at de må ta med seg bøker og penn til timen og andre trivialiteter. Ikke mye forståelse å hente hos meg da, ihvertfall!
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #10 Skrevet 28. januar 2008 hehe..huff..sikkert en til tider svært utakknemmlig jobb det der ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå