Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Eller går de litt fritt rundt og leker? Jeg mener det er viktig at de får lov å gå rundt å være litt selvstendige. Sambo mener at man skal vite hvor de er og hva de gjør til en hver tid, og at hvis et uhell skjer så er det fordi man ikke har passet bra nok på.. Jeg syns det er sunt med et og annet uhell... Nå mener jeg selvfølgelig ikke at de skal få lov å stå med henda nedi do, eller krabbe med hodet først ned trappa liksom, men utforske omgivelser uten at mor/far henger etter å passer på at alt foregår korrekt... Hva mener dere?
Sessa ruger igjen... Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Vi har barnesikret huset vårt ganske godt så det som skjer av ulykker utover det må vi liksom regne med. Litt knall og fall må man regne med. Hun går mye rundt alene og finner på ting og ordner og det går greit. Vi ser til henne med jevne mellomrom, for hun er midt i klatrefasen så plutselig står hun på kjøkkenbordet, og det er hverken lov eller trygt!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Ja, jeg mener ikke at de alltid skal være alene. men at de har godt av det noen ganger. Jeg er jo masse med hun i leken også.
Sessa ruger igjen... Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Jeg har veldig tro på at barn må få gå litt alene. Lære seg å leke på egenhånd og få til ting selv.
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Vi bor i en leilighet så uansett så har jeg noenlunde oversikt. Liker å vite hva hun driver med, men er ikke oppi henne liksom hele tiden. Når det blir veeeldig stille så skjer det som oftest noe også. Vill leik med dokosten for eksempel;)
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 Her hjemme er det ganske så sikkert for han å ferdes alene. Ser til han med jevne mellomrom (når jeg lager middag eller henger opp klær ol som tar litt tid), er det helt stille driver han som regel med noe han ikke får lov til...hehe. Er greit for de at de kan gå rundt å holde på med sitt uten å ha mor/far i hælene hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2008 #7 Skrevet 29. januar 2008 Jeg er litt redd for at hun skal finne små ting og putte i munn. Flere?
Gjest Skrevet 29. januar 2008 #8 Skrevet 29. januar 2008 Huset vårt er så barnesikret som mulig og her har hun fått vandre fritt siden hun kunne det. (hadde trappegrin ei stund, den er nå fjernet, så hun har tilgang på hele huset) Hun ordner da feks kjeks fra skuffen selv og kommer tassende med pakka og ber om "namnam" *søøøøt*
ScaryMama Skrevet 29. januar 2008 #9 Skrevet 29. januar 2008 Jeg har oppsyn til enhver tid, jeg er veldig redd for at han skal putte noe rart i munnen, også liker han heller ikke å være alene.
Gjest Skrevet 30. januar 2008 #10 Skrevet 30. januar 2008 Vi har to store stuer med en dør i mellom som alltid er åpen. Dette har vært hans "grind" fra han ble født, og han begynte tidlig å utforske dem =) Så her styrer og løper han rundt dagen lang. De andre romma er ikke så barnesikret at jg tør la han styre selv (ting å putte i munnen, høy seng han klatrer opp i, skuffer han drar ut og klatrer oppover på for å komme til neste skuff, dokost han er veldig interessert i, doen som alt av leker og div. blir kastet i hvis jeg ikke passer på) Så jeg har et øye til han når dørene er åpne til disse romma. Men spise-stua og tv-stua er store nok til at han får løpt fra seg, så det er her vi oppholder oss mest.
Kaffemocca Skrevet 30. januar 2008 #11 Skrevet 30. januar 2008 Jeg vet alltid hvor han befinner seg, men jeg har ikke alltid et øye på han. Han kan være lenge på rommet sitt eller brorern sitt uten at jeg ser til han. Jeg hører jo hvis det er noe også har vi jo barnesikra så godt vi kan.
*bolla pinnsvin* Skrevet 30. januar 2008 #12 Skrevet 30. januar 2008 Når vi er ute har jeg oppsyn med han hele tiden, men inne er det litt annerledes. Vi har trappegrind og sikring på skuffene, så han får traske fritt rundt og sulle for seg selv. Det eneste jeg følger litt med på er hvis det blir stille, for da har han som regel funnet på noe tull. Jeg er enig med HI at ungene må få utforske litt på egenhånd; tror det er sunt.
lifa og Eline Skrevet 30. januar 2008 #13 Skrevet 30. januar 2008 inne får hun lov )og har gjort det siden hun begynte å komme seg rundt krype 5 mnd.) til å bevege seg uten at vi hele tiden har øyekontakt emd henne. passer på at døren til badet, vårt soverom og arbeidsrommet er igjen og da går hun bare inn på sitt rom er der en stund og kommer ut til oss igjen. Bor i leilighet og har alt på en flate. Stort sett oppholder vi oss på kjøkken/stua så er hun der har vi kontakt med henne stort sett. ute er det selvsagt helt annerledes, men lar henn få lov å gå fritt men passer på at vi har kontakt med henne hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå