Gå til innhold

andre som er sykmldt pga.premature rier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da har jeg värt på sykehuset og fått bekreftet det jeg fryktet. Premature rier. Har en veldig fysisk jobb og har hatt så vondt i magen og hatt vooonde kynnere de siste dagene. Det har ikke gitt seg når jeg har lagt meg på sofaen engang.

Målte aktiviteten nå på sykehuset og kynnerne var for lange og vonde til å bare väre 24+2. Födsellegen sjekket livmortappen og den var begynt å bli åpen og myk, men hard lenger inn. Må ta det med ro nå.......huff jeg som har värt sykmeldt fram til nyåret pga. hyperemesis.

Selv om det er kjedelig å bli sykmeldt igjen er jeg glad jeg dro for en sjekk på sykehuset, tenk om jeg hadde fortsatt å presse meg selv?

Nei, et råd er iallefall at vi kjenner våre kropper best, og vet hva som er "normalt".

Er det flere som er sykemeldt av samme årsak? Har du kunnet begynne å jobbe f.eks 50% igjen? Overlegen sa nemlig at hun trodde ikke jeg kom til å jobbe för termin.

Hmmm....mange spörsmål!

Er det farlig å ha sex?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg gikk med barn nr. 3 og 4 ble jeg sykemeldt på grunn av premature rier. Jeg fikk også disse i uke 24, og ble da sykemeldt resten av svangerskapet. Ble frarådet å ha sex på grunn av at det også kunne få riene i gang igjen. Tror nok at du bør ta det med ro fremover nå.

Jeg er nå i uke 21 og er sykemeldt fordi jeg har fått sterke kynnere, og man vil være føre var i forhold til at jeg har hatt premature rier tidligere. Jeg vil for alt i verden unngå sykehusopphold før fødselen setter i gang, og det håper jeg ikke vil skje før etter uke 37.

Håper det går bra med deg.

Skrevet

Takk for raskt svar:-)

godt å få svar på sånne ting man ikke tenker på med engang!!

Dette er jo mitt andre barn så jeg skjönte jo at ting ikke var helt som de skulle.

Men at man ikke kan ha sex, det var värre....ti hi..jeg som har ökt lyst nå i svangerskapet. Er det selve orgasmen som man helst skal unngå, eller selve penetreringen??

Takk, for gode råd, godt å vite at det ikke bare er meg som er helt hysterisk, men at det faktisk er en grunn!

Det var til og med snakk om innleggelse, men heldighvis slapp jeg.

Lykke til med ditt svangerskap også da:-)

Skrevet

Er det ingen flere som har litt erfaringer med dette?

Takk:-)

Skrevet

Det er kanskje lurt å unngå begge deler. Jeg fikk blødninger tidlig i svangerskapet denne gang etter penetrering, så da ordnet vi oss på annet vis noen uker. Har hatt vanlig samleie de siste ukene, men begynner å bli engstelig for at det skal påvirke rieaktivitet. Kjenner livmoren stramme seg til bare mannen min koser med brystene mine. Har også fått beskjed om å kutte ut amming på grunn av faren for premature rier. Selv om det er godt med sex, så skal jeg alltids greie å avstå noen måneder for å greie å unngå at fødselen setter i gang for tidlig. Med barn nr. 3 var jeg innlagt på sykehus i nesten to måneder, det var et mareritt fra ende til annen. Fikk reise hjem i uke 32, men måtte stadig inn til kontroll. Med barn nr. 4 var jeg i tre omganger innlagt på sykehus med premature rier, men fikk reise hjem alle gangene innen en uke var gått. Håper å unngå noen form for innleggelse denne gang, derfor tar jeg det også med ro, og følger lege/jordmors råd.

Skrevet

Har vært sykemeldt 100% pga vonde kynnere fra uke 17 - 31 og pga permaturerier etterpå.( UTEN at livmorhalsen var påvirket før i uke 31 da jeg fikk premature rier). Så jeg tror ikke du skal ha for store forhåpninger om å komme i jobb igjen.

Jeg fikk aldri noen spesifik beskjed om at sex var farlig, men de sa jo at jeg skulle unngå alt som gjorde at jeg fikk sammentrekninger - så vi har ikke hatt sex før nå på slutten.

Jeg fikk faktisk permaturerier etter onani, det satte i gang sterke sammentrekninger hos meg...

Jeg ville enten spurt lege/jordmor om dette eller latt være.

Skrevet

Takk så mye for svar:-)

Har prövd å finne noe om det i svangerskapsbökene, men i alle står det svärt lite. Får söke litt på nett i tillegg.

Föles godt å vite at man blir tatt på alvor iallefall!

Ja, da får man bare finne andre måter å kose på.....er selvfölgelig ikke verdt risikere noe!

Stor klem til dere:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...