Gå til innhold

I lys av navnestatistikken for 2007 som er lagt ut.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår lille tulle ble kalt Wilma fordi vi "måtte" velge ett navn med W som første bokstav i navnet.

Det er 25 her i Norge som fikk dette navnet i fjor. De fleste vi møter sier; hun kommer til å bli ertet for navnet sitt pga flintstones. Eller de sier det er uvant.

Men i Sverige er dette navnet øverst på statistikken. Så der er det med andre ord helt vanlig. Og kona til Fred heter Wilma i Sverige også.

Alikevel; vi trodde at vi hadde valgt et navn som ikke ble yppig brukt, da vi ikke har hørt eller sett dette navnet noe sted selv.

Men så feil kan man altså ta. Hadde vært gøy å se denne statistikken fordelt på fylker også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk har så mange fordommer som de dessverre ikke klarer å hlde inne.

Jeg syns f.eks Wårin er et kjempefint navn men mannen min ville ikke det - kommer til å bli mobbet vettu ;)

Skrevet

Er det ikke slik at vi følger etter Sverige da? Så navn som er populære der nå, kommer på listene her til lands etter en viss tid...

Gjest Lille jenta mi
Skrevet

Rart med det men jeg liker ingen av de navnene på hverken gutte eller jente nanvene...untatt Marcus..det skal kansje vår hete om det blir en gutt neste gang:-)

Skrevet

Det ble 46 nye Vilma'er i Norge i fjor, i tillegg til 25 Wilma'er. Bratt stigende kurve, så blir nok nytt poppisnavn, dette!

Skrevet

Det virker som om maaange er hekta på navnet Vilma / Wilma inne på navnedebatten i alle fall, så godt mulig det blir et veldig populært navn!

Skrevet

Det fins da fylkes-statistikk :) ssb.no/navn, og så velger du "fornavn, fylkesvis" fra lista til høyre.

Skrevet

Hvor kan man finne navnestatistikk for sverige`?

Skrevet

hvor finner jeg denne statistikken? (norge)

Skrevet

For 5 år siden gikk vi rundt å fortalte familie og venner at småen skulle hete Wilmar om det ble en gutt og Wilma om det ble jente. Endte opp med en Sverre vi.... Var egentlig blitt ganske fortrolig med Wilmar etterhvert, men så passe det liksom ikke på guttongen da han var født. Han var mer en Sverre!

Skrevet

www.ssb.no/navn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...