Gå til innhold

Baby + liten bil uten bakdører = pes ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring her? Har airbag i passasjersetet og kan vel derfor ikke ha babyen der. Trives godt med min lille Polo men lurer på om det blir mye klatring og styr, og kanskje ikke plass til barnevogn i baggasjerommet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går fint m barnevogn i polo, men det bør være en som er enkel å klappe sammen. Du kan ha barnesete i forsetet - det er bare å skru av airbaggen. Se om du kan gjøre det selv i hanskerommet, eller gjør det på et verksted. Går greit m ett barnesete i baksetet, men det er styr med to ... Alt blir en vane!

Skrevet

Har en venninne som hadde bittelitn bil da hun ble mamma.. Hun satte barnevogna (ei ganske lita og kompakt ei, men som var helt knall) i fremsetet og bebisen bak i bilstol som man klikker inn på base.. Vognunderstellet lå i bagasjerommet, og det tok hun hjulene av. Etterhvert gjorde hun dette lynraskt!! Vognbagen festet hun med bilbeltet. Så jo litt snodig ut, men det funka!!!

Men ja, ville jo også sjekket om aribagen kan skrues av (bare vær helt helt helt sikker på at den virkelig er AV) og så ta det derfra!! Finnes mange vogner som ikke er så enorme, men effektive likevel!

Skrevet

Vi hadde en BMW 3-serie coupé(2 dører) når eldste føddes Gikk helt fint det, ikke så mye styr med bilstolen syntes jeg. Og enklere blir det jo hvis man har base. Vog er det jo si som så med da. Vi hadde en stor duovogn. Understellet la vi i bagasjen(bittelitet) Og bagen i passasjerersetet. Men nå tror jeg bagasjen til polo er mye større en det vi hadde og kjøper du en liten og lett vogn så vil det jo sikkert gå veldig greit=)

Skrevet

vi hadde samme bil som dere *Bluberrypai*med spire=) til nr 1,samme med vogna også,jeg syntes det var veldig styr med vogna og det der,pluss at vi måtte klatre og styre baki der for å få ungen inn og ut. Men gikk jo greit,men merka når vi fikk stasjonsvogn at det var endel lettere.

Skrevet

Det hørtes litt pesete ut ja...... Men dra til et VW verksted/forhandler så kobler de ut airbagen på passasjersiden. Det koster noen kroner og skal avmerkes i vognkortet at den er koblet ut.

Skrevet

Vel, jeg holdt ut med polo 3-dørs frem til nå. Sønnen min blir 2 år i april. Hadde plass til vogna bak ,men bare den. Når han satt i babystol hadde jeg han i forsetet (hadde ikke airbag, den kan kobles ut forresten), når han flyttet over til større stol satt han bak. Litt pes er det jo, men er en vanesak.

Nå som vi venter en til, gikk vi til innkjøp av polo stasjonsvogn (stor stasjonsvogn) og må jo innrømme at jeg ikke skjønner hvordan jeg har holdt ut med 3-dørs, men som sagt, det er en vanesak : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...