perpes Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Hei Min kone og jeg venter barn i juli. Hun er 17 uker på vei og har allerede fått ganske stor mage. Hun synes magen kanskje er for stor og den begynte å synes ganske godt allerede uke 10. Hun er litt bekymret, og lurer på om det kan være noe feil. Hun skal jo være gravid fem måneder til, og den kan ikke vokse så mye hele tiden. Er det noen av dere som har erfaringer med så stor mage så tidlig?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Ingen ting som er unormalt. Jeg er 30 uker på vei og har en knøtt liten mage.. Med genser på så syns ikke magen. Venter et stort barn også.. Selv om hun har stor mage behøver det ikke bety noe. Noen blir store mens andre blir små. Ikke så mye å bekymre seg over.
*Super*Mamman* Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Heisann. Jer har i alle mine tre svangerskap fått mage svært tidlig... Allerede i uke 16 var symfysemålet ( målet på selve livmoren) mitt på 25 cm, "normalt" sett tilsvarer det en mage som er ca 7-8 mnd gravid.. Legen trodde jeg var lengre på vei, eller at det var flere der inne, men terminen min stemte , og kun en der inne... Tidligere har jeg også fått fort stor mage, men har jevnet seg ut etter hvert.. Hvordan livmoren vokser er veldig avhengig av morens anatomi.. Noen har en livmor som ligger "høyere og lengre ut" på magen, og da vises magen mye fortere.. Slik som hos meg... Har en god svai i ryggen, og livmoren "skytes" fremover.Andre har livmoren godt gjemt inni kroppen, og lengre bak mot ryggen, og da går det lengre tid før magen vises.... Mange for også stor mage pga luft og treg mage... Er ingenting å bekymre seg for iallefall:) Og gratulerer med graviditeten:)
sunshine08 Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Hei! Jeg venter også i juli og får høre hele tiden at magen er veldig stor. Godt å høre at det er flere i samme situasjon med samme terminuke:) Jeg kunne knapt skjule magen i uke 11. Regner med at det bare er ett barn, men det er tydligvis bare sånn at noen vokser fortere enn andre. Ryggen min er veldig svai og jeg har derfor liten plass "innover". Tror det kan være en årsak til at magen ser så stor ut. Hvis ikke blir jeg bare glad hvis det er tvillinger, men ingenting som tyder på det. Venter spent på ultralyd i uke 19.
snart mor til 3 Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 så morsomt å se at der er fedre også her inne :-) det er bare å slappe av ang magen.. selv måtte jeg alarmere slekten om ungen i uke seks tror jeg det var...og da var jo ungen teoretisk sett bare tre uker... skulle på en slektstilstelning og magen hadde allerede est ut...var veldig oppblåst og da,men så ut på samme måte som jeg gjorde sist gang ved 5 måned!! har hadd stor mage hele tiden denne gangen,men nå i det siste har det stabelisert seg litt...er nå i uke 20... hun vil ikke komme til å "eksplodere" hehe så er bare å slappe av... nei,nyt magen eg svangerskapet!! og grattulere...er det ikke herlig å vente barn??
pusi og lille pusi:) Skrevet 28. januar 2008 #7 Skrevet 28. januar 2008 tenkte d samme som dæ lilletrille:)
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 28. januar 2008 #8 Skrevet 28. januar 2008 Jeg er 18 uker og 3 dager på vei og magen min er også kjempestor. De fleste tipper jeg er 6 mnd på vei. Dette er min første også. Jeg slet med å sjule magen fra uke 8-9 jeg, selv om jeg kanskje var mere oppblåst da. Jeg er og veldig svai i ryggen, mulig det er derfor...Har tatt bilde hver uke og vokser fremdeles veldig fra uke til uke, men vil jo tro det roer seg snart:-) Uansett koser jeg meg bare med magen syntes det er utrolig gøy at den vises så godt, selv om "alle" spør om det er to der inne:-)
perpes Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. januar 2008 Hei Takk for mange gode informative svar. Det er hyggelig å se at så mange involverer seg og deler av sine erfaringer. Kona mi ble beroliget av å se at andre er i samme situasjon. Tusen takk. Nei, det er ikke tvillinger. Vi var på ultralyd i uke 13/14 på grunn av bekymringer, og har sett at det bare er en. Glede/gruer oss til ordinær ultralyd neste uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå