Gå til innhold

kjenner ikke liv


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel jeg har vel egentlig ingenting og klage over. Er bare 13 uker på vei. Men har kjent liv hver dag i en ukes tid. I går kjente jeg ingenting, og selv ikke etter sjokomelk som pleier og gjøre susen kjenner jeg noe i dag. Selv ikke trykking på livmoren funker..

 

Noen tips? Er babyen død? Overreagerer jeg nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bekymre deg for det ennå. Når du er så kort på vei så kan det gå dager mellom hver gang enn kjenner liv. Det er heldt normalt. Babyen har mye plass ennå og ligger han med ryggen til magen din så kjenner du ikke sparkene. Jeg kjente liv i uke 14, så ble det stille og jeg kjente ingenting før etter uke 20. men alt er bra med babyen min og nå kjenner jeg han hver dag, ikke like mye hver dag da. Jeg er 29+2 i dag.

Skrevet

Veldig tidlig å kjenne liv, men mange gjør det alikevell. Iallefall ingen grunn til bekymring.. Er ikke før etter uke 20 en bør begynne å kjenne liv hver dag...

Skrevet

Selvom jeg har kjent hver dag???

Skrevet

Da kan det vel så gjerne ha vært luft i magen eller lignende..

Skrevet

Tror faktisk ikke det er før ett eller annet sted mellom uke 28 eller 30 at du skal bli bekymret hvis du ikke kjenner liv hver dag. Og selv om du har kjent det hver dag fra før, så har barnet også mer "stille perioder". Særlig når du er så tidlig som i uke 13 ville jeg prøvd å slappe av litt i forhold til dette, så du slipper å "sitte på pinebenken" hele resten av svangerskapet :).

 

Jeg er i uke 32, og har kjent liv fra ca uke 15-16, men slett ikke hver dag før rundt uke 24-26. For den saks skyld kan barnet også flytte på seg slik at du ikke kjenner bevegelser like tydelige hele tiden også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...