~Roskva~ Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Min lille jente på 1 måned brekker seg av den. Og jeg må si at jeg ikke skjønner poenget, det er jo ingenting å suge på på den, men ender jo opp med å suge på sin egen tunge. Vi ender nok opp med å bruke vanlige smokker, og så heller prøve å begrense bruken av dem ettersom hun blir større. Hvilke erfaringer har dere med Ortodent-smokken?
Topsy med Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Den er UDUGELIG hehe... Har snakket med tannlege om den og de sier det er ikke farlig for babyer å bruke vanlig smokk... Den ortodent smokken er bare et salgstriks....
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Minstemann på 3 uker vil ikke ha den nei. Han bruker Mam sine blanke silikon smokker. Storebror brukte også den typen, og så lenge man begrenser bruken ser jeg ikke problemet. Sikkert bra med ortodent, men jeg tror ikke det skader med tradisjoenelle smokker heller.
Regnbuemor til 2 Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Minsten her som er 7,5 mnd HATER den. Men snuppa som blir 4 i mai (og fortsatt bruker smokk!!!!! Men bare om natta...) hun digger den. Hun er så stor nå, så vi begynte og bli veldig bekymret for tannstillingen, og heldigvis tok hun den nye smokken med et smil. Hun skal gi bort smokken sin til påskeharen nå da, så snart er vi forhåpentligvis kvitt den.
Siza m/prinsesse og juleprins Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 hihi jenta vår fikk ortodentsmokk når hu var ca 7 mndr... det endte med at hu avvente seg sjøl og slutta med smokk totalt.. bra greie det;) nå smaker hu bare på smokken til lillebror av og til fordi hu ser han suger på den... (er 1,5 hu nå...)
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 HÅPLØS! Mini skjønte ikke hva han skulle gjøre med den :-) Vi prøvde dem både som nyfødt og senere. Da han fikk den som nyfødt hadde han ikke fått annen type smokk før, og vi sleit som fy og prøve og prøvde ... ikke aktuelt engang! Prøvde med vanlig smokk og den satt som ei kule fra første forsøk. Har prøvd den igjen senere også, men han tar den i munnen 2 sek ... spytter den ut og ler ;-) Han skjønner ikke hva han skal gjøre med den siden det ikke er noe å suge på.
Hyacinth Bucket Skrevet 28. januar 2008 #7 Skrevet 28. januar 2008 Jepp, eneste smokken han ville ha.
**Min nydelige Milla** Skrevet 28. januar 2008 #8 Skrevet 28. januar 2008 Snuppa mi nektet å ta den ja.. Helt ubrukelig i følge henne Hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå