Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Hvor gammle var babyene deres første gang de fikk mme eller grøt? Jenta mi er 3 mnd. Hun får litt mme, det har hun gjort i 1 mnd. Men har litt lysst å prøve med grøt, så tenkte å høre når dere ga dem første gang. Hvor gamle var de? Hvilken type? Hvor mye? Reaksjon?
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 5 mnd var hun, og du bør vente til hun er fire med grøten, evt diskutere det med hs før du gir barnet fast føde så tidlig:) Hun liker det ikke noe særlig enda, men spiser litt...Melk er fortsatt best!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 HI. Jeg skal vente litt til altså.. men ville høre med dere andre...
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Jeg lurer også på hva babyen deres sitt første måltid var Nærmer seg 4 måneder her, så må begynne å sette meg litt inn i dette..
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Heisann! Mini var 2 mnd da han begynte med mme, da var det ikke mer mm å oppdrive ;-) Da han var 4 mnd begynte han å nærme seg 1 ltr mme i døgnet og vi startet så smått med grøt. Ved 5 mnd begynte vi å gi litt middagsglass. Risgrøt, maisgrøt og hirsegrøt er fine start-grøter da de er lette å fordøye, mild for magen og uten gluten (mais og ris i hvertfall hirsen er jeg ikke sikker på.) Begynn med å lage grøt av 2 ts grøtpulver og bland den nokså tynn. Når barnet spiser dette greit og det ikke er tegn til at h*n reagerer på grøten er det bare å øke mengden gradvis til man er oppe i full porsjon. Deretter blir det å gradvis innføre flere grøtmåltider for dagen. Den samme fremgangsmåten bruker man med middagsglass. Hvorvid man starter med grøt eller glass går for det samme. I begynnelsen kan det være lurt å gi melk først og grøt/middag etterpå. For de små skjønner ikke at de kan bli mette av grøten og er dermed mye mer interessert i den når de ikke er skrubbsultne. Etterhvert skjønner de at det metter på samme måte som melk og da kan man gå over til å gi grøten først også en skvett melk etterpå. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå