Gå til innhold

Har dere begynt med pottetrening?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke noe tull nei:) Har hatt dette innlegget på skravle og Småtroll og:)

Er jo klart at jeg ikke rekker finne potta hver gang han bæsjer,men det er lov å prøve:) Han smiler og koser seg,så jeg ser ikke noe galt i det. Og folk begynner pottetreninga i forskjellig alder. Ikke noe fasitsvar der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioi! har ikke tenkt tanken på pottetrening en gang.... han er jo bare 6 mnd! men hvis det funker for deg er det jo fint. min skal få lov å gjøre sitt i bleia en god stund til han :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har ikke begynt med pottetrening, har ikke kjøpt potte engang, men det er vel kanskje ikke så dumt å begynne å tenke på det snart.....

jo fortere man begynner å venne dem til potte jo fortere slipper man bleie-unge ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

næi d har vi ikke.har ikke tængt på d en gang for å si d sånn. syns d e helt tollat æ at så småe ska sitt på potte. gutten min kan itj sitt engang. har ikke potte heller for å si d sånn,2.5 åringen har aller brukt potte heller(han går på do). fordi om mann begynner me potte tili er d ikke sagt at ongen slutter med bleie tili, d er bare tull.kjenner flere som har begynt me potte tili æ å ongan har gått med bleie te dæm var 3 og 4 år. la babyer være babyer syns æ, å slutt å stresse sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her bæsjer jentungen min på 6 måneder i vasken, og svært sjeldent i bleia! Holder henne over vasken (evt do) ved vært skift, og hun velger selv å bæsje når hun er bleiefri! Jeg kjører opplegg etter Elimination Comunication (light-versjon!). Dette er kjempegøy! Det er ingen tvil om at babyer ikke liker å ligge i bæsjebleier - de fleste jeg snakker med sier barna deres surver til de får ny bleie. Det å lære babyer å kontrollere urin/avføring ser jeg ingen problemer med. Jeg kommer snart til å introdusere henne for potta, men det er klart hun må bli holdt/støttet opp, for hun kan jo ikke sitte på den alene ennå. Jeg kan ikke annet enn å anbefale dette til andre, for jeg ser hvor flott det går for min datter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så i vasken da!!*glise*

Er ikke i tvil om at gullet trives med å bæsje på potte,for han blir SINNA hvis jeg ikke rekker å sette han på potta og det går i bleia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Har prøvd potta noen ganger for at han skal venne seg til den, men ikke pottetrening akuratt...

 

Har barn fra før og ventet desverre alt for lenge med å introdusere potta og det gjorde alt så mye vanskligere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke tenkt tanken jeg heller egentlig... men bare lurer når er det "vanlig" å introdusere potta da?? skjønner at dette er veeeldig individuelt.... men sånn ca ? :)

tanteungen min blir 2 år til sommeren og jeg tror ikke de har tenkt på det ennå heller... så bare lurer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det varierer veldig, men man må jo ikke starte pottetrening selv om man venner ungene på å sitte på den...

 

Jo lengre man venter jo skumlere blir det å sette seg på den også.. Er vel ikke uten grunn at mange unger bruker bleie til de er 4-5 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...