Gå til innhold

Har dere begynt med pottetrening?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke noe tull nei:) Har hatt dette innlegget på skravle og Småtroll og:)

Er jo klart at jeg ikke rekker finne potta hver gang han bæsjer,men det er lov å prøve:) Han smiler og koser seg,så jeg ser ikke noe galt i det. Og folk begynner pottetreninga i forskjellig alder. Ikke noe fasitsvar der:)

vi har ikke begynt med pottetrening, har ikke kjøpt potte engang, men det er vel kanskje ikke så dumt å begynne å tenke på det snart.....

jo fortere man begynner å venne dem til potte jo fortere slipper man bleie-unge ;O)

Annonse

næi d har vi ikke.har ikke tængt på d en gang for å si d sånn. syns d e helt tollat æ at så småe ska sitt på potte. gutten min kan itj sitt engang. har ikke potte heller for å si d sånn,2.5 åringen har aller brukt potte heller(han går på do). fordi om mann begynner me potte tili er d ikke sagt at ongen slutter med bleie tili, d er bare tull.kjenner flere som har begynt me potte tili æ å ongan har gått med bleie te dæm var 3 og 4 år. la babyer være babyer syns æ, å slutt å stresse sånn.

• 2 uker senere...

Her bæsjer jentungen min på 6 måneder i vasken, og svært sjeldent i bleia! Holder henne over vasken (evt do) ved vært skift, og hun velger selv å bæsje når hun er bleiefri! Jeg kjører opplegg etter Elimination Comunication (light-versjon!). Dette er kjempegøy! Det er ingen tvil om at babyer ikke liker å ligge i bæsjebleier - de fleste jeg snakker med sier barna deres surver til de får ny bleie. Det å lære babyer å kontrollere urin/avføring ser jeg ingen problemer med. Jeg kommer snart til å introdusere henne for potta, men det er klart hun må bli holdt/støttet opp, for hun kan jo ikke sitte på den alene ennå. Jeg kan ikke annet enn å anbefale dette til andre, for jeg ser hvor flott det går for min datter!

• 1 måned senere...

Annonse

har ikke tenkt tanken jeg heller egentlig... men bare lurer når er det "vanlig" å introdusere potta da?? skjønner at dette er veeeldig individuelt.... men sånn ca ? :)

tanteungen min blir 2 år til sommeren og jeg tror ikke de har tenkt på det ennå heller... så bare lurer :)

Tror det varierer veldig, men man må jo ikke starte pottetrening selv om man venner ungene på å sitte på den...

Jo lengre man venter jo skumlere blir det å sette seg på den også.. Er vel ikke uten grunn at mange unger bruker bleie til de er 4-5 år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...