Gå til innhold

Sosialstønad?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg og xen (altså far til ungen) vurderer å flytte sammen igjen. Veit at man ikke har krav på hjelp hvis man har vært samboere mer enn 12 måneder. Men hvordan fungerer det hvis vi flytter sammen igjen nå? Vi har ikke bodd sammen siden mai.

Noen som kan hjelpe meg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med at man ikke har krav på stønad hvis man har vært samboere i mer enn 12 mnd? Det har ingen ting å si.

Kontakt sosialkontoret og sett deg opp på en time du, så kan sosialkuratoren gå gjennom vilkårene for sosialstønad med deg. Og lever en søknad og forklar situasjonen din, så blir den behandlet og begrunnet.

Så bra at du og barnefaren har funnet tilbake til hverandre da:)

Hilsen sosionom som jobber på sosialkontor men for tiden har permisjon og er hjemme med lillegutt:)

Skrevet

Du har ikke krav på stønad som aleneforsørger hvis du bor sammen med barnefar. Spiller ingen rolle hvor lenge dere har bodd sammen da.

Skrevet

Å, var det stønad som aleneforsørger du mente ja, trodde det var sosialstønad du mente jeg...

Skrevet

Jeg bor ikke sammen med faren nå. Vi vurderer å flytte sammen. Og da lurer jeg på om jeg har mulighet for å få sosialstønad. Det har ikke noe med overgangsstønaden å gjøre.

Skrevet

Ok. vet ikke så mye om det. Det er vel individulle vurderinger på det vil jeg tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...