Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Hei. Jeg og xen (altså far til ungen) vurderer å flytte sammen igjen. Veit at man ikke har krav på hjelp hvis man har vært samboere mer enn 12 måneder. Men hvordan fungerer det hvis vi flytter sammen igjen nå? Vi har ikke bodd sammen siden mai. Noen som kan hjelpe meg???
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Hva mener du med at man ikke har krav på stønad hvis man har vært samboere i mer enn 12 mnd? Det har ingen ting å si. Kontakt sosialkontoret og sett deg opp på en time du, så kan sosialkuratoren gå gjennom vilkårene for sosialstønad med deg. Og lever en søknad og forklar situasjonen din, så blir den behandlet og begrunnet. Så bra at du og barnefaren har funnet tilbake til hverandre da:) Hilsen sosionom som jobber på sosialkontor men for tiden har permisjon og er hjemme med lillegutt:)
trultemor07 Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Du har ikke krav på stønad som aleneforsørger hvis du bor sammen med barnefar. Spiller ingen rolle hvor lenge dere har bodd sammen da.
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Å, var det stønad som aleneforsørger du mente ja, trodde det var sosialstønad du mente jeg...
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Jeg bor ikke sammen med faren nå. Vi vurderer å flytte sammen. Og da lurer jeg på om jeg har mulighet for å få sosialstønad. Det har ikke noe med overgangsstønaden å gjøre.
trultemor07 Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 Ok. vet ikke så mye om det. Det er vel individulle vurderinger på det vil jeg tro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå