Yvonnemor Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Spørsmål: Hvis man ikke har kontraktfestet prøvetid, har man da 3 måneders oppsigelse selv om man bare har vært ansatt 1 måned. (Det er en standardkontrakt med 3 måneders oppsigelse.) Takk for all hjelp!!!!
Yara Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Har du skrevet under en standardkontrakt med 3 mnd oppsigelsestid, eller har du ikke skrevet noen kontrakt? Jeg forsto deg ikke helt..
Yvonnemor Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2008 Har signert kontrakt hvor det ikke er noen prøvetid. Oppsigelsestiden er da i følge kontrakten 3 måneder. Jeg trives ikke og vil helst slutte så fort som mulig.
Yara Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Slik jeg ser det, har du ingen prøvetid, og oppsigelsen blir som følger 3 mnd. Men jeg er bare jus-student. Det kan jo være jeg tar feil... Det kan jo være sjefen lar deg gå tidligere siden du ikke trives?
Under den hvite bro Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 Finnes ikke jobber uten prøvetid vel? Slik jeg ser det kan du slutte på dagen om det bare er gått 1 mnd...som er minste prøvetid.
Gjest -<<- Skrevet 28. januar 2008 #8 Skrevet 28. januar 2008 Klart det finnes jobber uten prøvetid. Loven gir anledning til å avtale prøvetid, men om dette ikke har blitt gjort og en kontrakt er inngått har man den oppsigelsestiden kontrakten sier.
Under den hvite bro Skrevet 28. januar 2008 #9 Skrevet 28. januar 2008 Hmmm seriøst...pila har sikkert rett her...hihi... men om du ikke vil jobbe der mer så er det vel ingen som kan tvinge henne??? har hatt ansatte selv og alle arb.givere vet jo at om en vil slutte og gjerne så fort som mulig må dette kunne gjøres... for vil man ikke kan hun jo i verste fall sykemelde seg...er du som arb giver like langt.
Yara Skrevet 28. januar 2008 #10 Skrevet 28. januar 2008 Fikk du svar på det du lurte på HI? Håper det ordner seg for deg! Kjedelig å ikke trives på jobben..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå