Gå til innhold

Noen jurister her inne...?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmål:

Hvis man ikke har kontraktfestet prøvetid, har man da 3 måneders oppsigelse selv om man bare har vært ansatt 1 måned.

 

(Det er en standardkontrakt med 3 måneders oppsigelse.)

 

Takk for all hjelp!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan hjelpe meg?

 

Skrevet

Har du skrevet under en standardkontrakt med 3 mnd oppsigelsestid, eller har du ikke skrevet noen kontrakt? Jeg forsto deg ikke helt..:)

Skrevet

Har signert kontrakt hvor det ikke er noen prøvetid. Oppsigelsestiden er da i følge kontrakten 3 måneder.

Jeg trives ikke og vil helst slutte så fort som mulig.

Skrevet

Slik jeg ser det, har du ingen prøvetid, og oppsigelsen blir som følger 3 mnd.

 

Men jeg er bare jus-student. Det kan jo være jeg tar feil...

 

Det kan jo være sjefen lar deg gå tidligere siden du ikke trives?

Skrevet

Finnes ikke jobber uten prøvetid vel?

 

Slik jeg ser det kan du slutte på dagen om det bare er gått 1 mnd...som er minste prøvetid.

Skrevet

Klart det finnes jobber uten prøvetid. Loven gir anledning til å avtale prøvetid, men om dette ikke har blitt gjort og en kontrakt er inngått har man den oppsigelsestiden kontrakten sier.

Skrevet

Hmmm seriøst...pila har sikkert rett her...hihi...

 

men om du ikke vil jobbe der mer så er det vel ingen som kan tvinge henne??? har hatt ansatte selv og alle arb.givere vet jo at om en vil slutte og gjerne så fort som mulig må dette kunne gjøres...

 

for vil man ikke kan hun jo i verste fall sykemelde seg...er du som arb giver like langt.

Skrevet

Fikk du svar på det du lurte på HI?

 

Håper det ordner seg for deg! Kjedelig å ikke trives på jobben..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...