Gå til innhold

3 mnd-nytt sovemønster?


bamse

Anbefalte innlegg

Hei,

sønnen min er nå 3 mnd og har plutselig begynt å våkne etter en times tid på natta etter at han før dette sov 3-4 timer i strekket. Også på dagen vil han pluyselig ikke sove særlig. Våkner etter 30 minutter, og vil ikke sove så ofte som før. Altså mindre behov for søvn. Andre som opplever dette, eller hvor det har gått over til et nytt mønster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her hos oss så forandrer det seg nesten fra dag til dag... Hun legger seg fint på kvelden, men noen dager så sover hun mye på dagen, mens andre ganger sover hun lite. Det er vel sikkert bare en periode de går igjennom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Det med å våkne på natten har vi også merket! Det samme med små lurer ¨på dagen, så fremt jeg ikke er ute me vogna. Stina har også "sovedager" innimellom, da sover hun stort sett hele dagen. Vokser vel masse den dagen da :-)

Vi har ikke tatt henne opp på natten, men bare lagt i smokken, det funker, og jeg håper det roer seg snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

opplever akkurat det samme her!

max halvtime på dagen, og våkner etter kort tid på kvelden.. og da blir hun overtrøtt!! som nå...nå går far rundt og bysser og trøsterm for hun vil ikke ha mat, ikke ligge, ikke noenting...

men skal prøve å lure i henne litt mat igjen snart, så slokner hun nok tilslutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AH, så det er ikke bare her?? Jeg har slitt sånn med å få han til å sove på dagtid de siste 2-3 ukene at det er helt utrolig. Sover MAKS 30 minutter av gangen, og er så overtrøtt når kvelden kommer at det går lang tid før han sovner skikkelig. Og opp annenhver time om natta, gir han mat da jeg, for det er det beste "sovemidlet" på den tiden av døgnet... Håper det gir seg snart dette, noen som vet hvor lenge en slik periode bruker å vare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med lite soving på dagen er akkurat på samme viset her hos oss. Max 45 min. hvis jeg er heldig. På natta har vi et klart mønster foreløpig. Legger seg halv åtte, våkner halv tolv, klokka tre og klokka fem. Fra klokka fem til syv-åtte vil hun helst ligge med puppen og kose med mamma. Men ROPER når puppen ikke er interessant lenger og hun er lei av å ligge. Nesten litt morsomt :-)

 

Jeg hadde ikke trodd at jeg skulle få kveld igjen så fort, men må tiltså at jeg ofte sovner når jeg skal legge gullet. Står jo opp så tildig, og får ikke sove på formiddagen lengere. Ikke noe poeng å sove en halvtime synes jeg, da blir jeg bare slapp og sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det motsatt. Han sov lite på dagen før, og kanskje 5 - 6 timer i strekk om natta. Nå sover han 3 gode lurer på dagen (1 -3 timer om gangen) og sover 8 - 10 timer om natta. Må jo si jeg er fornøyd, he he. Eneste er at han sovner forholdsvis sent på kvelden, men det ordner seg vel etterhvert det også. Fram til for 2 uker siden sovna han 23.30, nå sovner han kl 22 ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette kan jeg til dels kjenne meg igjen i. Hun sover 4x30 min på dagtid og er puteklar kl 18. Da sover hun i 13 timer avbrutt av to matinger. Tenker hun må legges så tidlig fordi hun sover så lite på dagtid... Hvis det av en eller annen grunn blir senere en 18, blir hun overtrøtt og grinete og klokka kan godt bli nærmere 20 før hun får lagt seg uten at hun sover noe lenger om morgenen av den grunn. Merkelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta mi har sovet endel om natta siden ho var ca 2 mnd. etter at jeg sluttet å amme så har ho sovet varierende om natten. ho legges mellom 1900-2000. alt etter hvor trøtt ho er. ho sover da til 03-05 tida. får mat og sover til 0730-0830 ca. ho sover da igjen i 11 tida. alt etter når hun våkner om morgene, sover da ca 1 time i kurven sin. får mat i 12-13 tida og sover da en lang blund på ca 2-3 timer (da sover hun i vognen sin). slik har rutinene blitt mer og mer de siste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg endelig tror vi har fått en rutine så forandrer den seg etter en uke... hehe... Og dagene er helt ulike i forhold til søvn.. Eneste som er fast er at han kan sove lengre og lengre på natta uten mat (7-10 timer)

Gir bar smukken om han skulle våkne litt...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...