Gå til innhold

når fødselen starter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nesten panikk for at jeg ikke skal rekke å ta en rask dusj,og stelle meg før jeg må reise på sykehuset når fødselen starter,at vannet kanskje går og vi må reise med en gang,eller at jeg har så vondt jeg ikke greier det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødestuene har dusj og do, så reis når du må, og hvis det er tid for det, så dusj heller på sykehuset, da har du hjelpen i umiddelbar nærhet hvis det trengs

Skrevet

Det går som oftest ikke SÅ fort....

Dessuten er det slett ikke sikkert at dusj osv er på prioriteringslista når du først er midt oppe i det. Det eneste som sto i hodet på meg var å komme meg på sykehuset, og tenkte ikke i det hele tatt på hvordan jeg så ut.....

Skrevet

De fleste har ganske god tid. Som regel starter det med murringer og menssmerter eller ikke kjempevonde rier. Tipper du får tid til både det ene og det andre, men det er jo ikke nødvendig å dusje før man drar. På sykehuset er det vanlig å bruke dusj/bad som smertelindring, så du får sikkert anledning til en dukkert før ungen er ute :-)

Skrevet

Du rekker nok en rask dusj før du drar, er ikke ofte det går så fort. Men jeg er ikke enig med de over her, har alltid sørget for å få dusjet før jeg reiser. De vil jo sjekke åpningen før du eventuelt kan få en dusj... Det første de har gjort på meg er å sjekke åpning, deretter bli lagt til rie-registrering i ca 1/2 t. Så kan man se om man får en dusj eller bad til lindring. Er greit å føle seg litt ren der nede når de sjekker åpning da! Er jo mye utflod og lukt nå på slutten... Så ta deg en rask dusj om du rekker, tar jo ikke lang tid å vaske seg der nede da:)

Skrevet

Kjøp en pakke asan intim våtservietter. Hvis du må reise veldig fort til sykehuset kan jo det være en rask og grei måte å bli litt "freshere" på i alle fall:-))

Skrevet

Selv om vannet mitt gikk og riene startet. Var jeg ikke inne til første sjekk før to timer etter dette. Og på ny sjekk dagen etter det, og på ny sjekk dagen etter der igjen. så 2,5 døgn etter vannavgang og med rier fødte jeg. innen da hadde jeg tid til ca.10 dusjer for å lindre smertene.

Om du er førstegangs er vel snittet på 15-18 timer i fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...