Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Nogen der vet hvor lenge det er ok å fly?
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Spørs på flyselskapenene... Det fleste vil ikke ha høygravide på fly trur jeg,men ellers går det bra..
snart mor til 3 Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 innenlands er det en måned før termin. du kan fly innenlands fram til to uker før termin,men da må du ha lege-erklæring med deg... utenlands anbefaler de ikke å reise de tre siste månedene..... det er flyselskapene selv som setter reglene,og det er ingen helsemessige årsaker til begrensningene. men ingen flyselskap ønsker at noen skal føde på turen... utenlands vil du også kunne få problemer om du føder,da du kan slite med å få alt i orden for å få barnet med hjem
ninanja Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Det varierer, men det er vanlig med inntil 4 uker før termin ved utenlandsflyvninger og 14 dager før ved innenlands. Man kan bli spurt om attest fra jordmor/lege hvis fødsel er nært forestående.
Krusemynthe Skrevet 28. januar 2008 #5 Skrevet 28. januar 2008 Sjekket med MYtravel i forrige uke. Deres policy er: De siste 4 uker av svangerskapet kan du ikke fly. Fra 8-4 uker før termin MÅ man ha legeerklæring på at alt er ved det normale - og sjansen for at noe skal skje er liten... Men det er mulig det varierer fra flyselskap til flyselskap.
2 fine små Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 Jeg har faatt godkjenning (fra min lokale lege her i Asia og min norske lege jeg skal forholde meg til siste mnd i Norge foer foedsel) aa fly 4 uker foer termin, jeg skal fly fra Soer Oest Asia med mellom landing til Oslo. 13 t nattflygning + 4 t venting saa 2 timer til Oslo paa siste flight. Alt er godkjent, saa det stemmer ikke med 3 mnd grense utenlands nei. Jeg er vel og merke flyvant, og floey ca 150 ganger i mitt forrige svangerskap, tur-retur, selv om det for det meste var innenlands i Norge og litt Skandinvia/UK. Det er snakke om aa ha en plan sammen med flyselskapet dersom noe skulle skje og lufttrykke i de svaere flyene som gaar over halve kloden er ikke noe aa bekymre seg for, og naar jeg endelig er paa siste tur, som bare er innen Europa, er jeg jo hele tiden maks 2,5 t fra sykehuset....saa jeg er kul paa dette. Lykke til med din flygning!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #7 Skrevet 28. januar 2008 Bim's korteste overskrift.. Nei, nå må jeg legge meg, alt er jo morsomt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå