Gå til innhold

Hvor mange lurer har barna deres

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hvor lenge av gangen. Hvor gamle er de?

Før eller etter 12?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå for tiden har han to som vi veklser mellom, en tykk og en tynnere, han er 7 mnd. Han har vel pløyd seg igjennom en 4-5 luer før disse to. Går jo litt mye første året, så stagnerer det mer :-)

Skrevet

Nå ble jeg litt usikker på hva som blir spurt om, luer eller lurer, men kan svare på begge jeg, da;) Hehe... Vi har 2 finlandshetter med bomull inni og ull utapå som er kjempeflotte å bruke.

Når det gjelder lurer så er det som regel 2 lurer, av og til 3 dersom de 2 første er korte. Den første luren tar lillegutt rundt kl 09 og forhåpentligvis sover han til kl 11. Så er det en lur igjen kl 13 eller 14 og ca halvannen time. Da trenger han i grunnen ikke noen lur før det er kveldsmat og natta, men blir av og til en liten halvtime på øyet dersom han ikke har sovet så lenge som han burde de to første lurene.

Lillegutten vår er straks 6 mnd.

Skrevet

Som oftets 3 lurer på dagtid.

En halvtimes tid fra ca 9.30.

Lang sovetid ute i vogn fra ca 12.

Så en halvtimes lur fra ca 16.30.

Han er 7,5 mnd.

Skrevet

Å nei, jeg leste helt feil jeg, hehe.. Synes det var et pussig spørsmål ja, uff *flau* sånn går det når en har dysleksi ;-)

Mini sover stort sett 2 ganger for dagen, en dupp før 12 og en etter :-)

Skrevet

mi jente søv fra 1/2 time til 1 time på formiddag. så en lang lur på ca 2- 3 timer rundt 11-16 en gang. å så ofte en liten til på ca 1/2 time mellom 17-18.. så legg me ho rundt 19.

ho er 3 1/2 mnd. syns me ha r fått det veldig bra.

Skrevet

Gutten min på 5 1/2 måned sover vanligvis 4 lurer i løpet av dagen.

Han er oppe tidlig (ca kl 5) så derfor tar han den første luren i 6-630tida, vanligvis 1,5 time.

Så en ny time på puta i 9-930tida, og en lang go'lur (2 timer) i 12-13tida.

Også blir det enda en times-lur i 16 tida, før vi legger han i 18-1830 tida. Da sover han hele natta.

Skrevet

Gutten våkner en gang mellom 8 og 9 om morgenen, er våken max 1 time og sover da 2-3 timer etter det. Så våken 1-2 timer, og sover ca 1 time, deretter våken i 1-2 timer igjen, og kanskje 30-60 min søvn etter det. Så er han våken i mange timer, gjerne 4-5 timer før han sovner i 23-tiden og sover til morgenen igjen.

Han er 3 mndr;-)

Skrevet

Gutten min er straks 5 mnd.

Han har en lur før 12 og to lurer etter 12.

Da sover han alt fra 45 min til 2 t timer pr. gang (som oftest 1 time) ;o)

Skrevet

Min jente er snart 5 mnd og har 3-4 lurer om dagen. To av dem er vanligvis på 30-60 minutter, også har hun 1-2 lurer på ca 20-30 minutter. Er som regel aldri våken lenger enn 3 timer av gangen mellom lurene. Det er hvertfall det hun trives best med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...