Gå til innhold

Dere som lever et hektisk liv...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan får dere kabalen til å gå opp?!

Er dere flinke til å strukturere hverdagen??

Og hvordan får dere energinivået til å holde?

Jeg føler livet er en evig runddans med ting jeg\vi skal rekke. Vi lever et svært hektisk liv.

Fikk meldinger av en venninne igår hvor de var ute ved havet og grillet, og det var som om luften gikk ut av meg.. Kan ikke erindre i manns minne at vi har hatt tid til noe slikt.

Og om vi har "fri" noen timer ringer eller piper telefonene i ett kjør, det gjør den dagen lang.

Noen med noen tips til hvordan man kan strukturere hverdagen bedre?! Jeg møter bare mannen min i døra stort sett:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du velge bort noe.

Hva er det dere gjør hele tiden da?

Jeg har 3 barn, jobber 50 % kveld, tar videreutdanning, trener 2-3 ganger i uken. Min eldste går på skolen, mellomste 50 % i bhg og minsten på 2 er hjemme med meg. Min mann jobber fullt og tar mastergrad ved siden av. Men vi har det aldri spesielt travelt.

Skrevet

Jeg er hjemme i perm. Har to barn og mann. Selv om jeg ikke jobber er det hektisk også her. Heldigvis er mannen veldig flink til å ta sin del.

Her er helgene familiedager. Noen ganger er de små med pappa slik jeg får litt fri. Ellers gjør vi noe gøy sammen. Etter jul har det vært en del sykdom, men ellers er vi flinke til å besøke museer, lekeland, gå turer, svømmehall, shopping, besøke nye byer, ferier osv.

Er vel flink til å si nei til venner. Disse årene bruker jeg på familie, så får venner heller komme litt bak i rekken.

Skrevet

Slå av telefonen, og sett av en søndag til å dra ut for å grille på stranda eller noe i den duren!!

Det er skikkelig kos å gjøre sånne ting, men ma må velge det! Og det der ditt liv, diitt valg. Velg det foran venner og oppvask - den kan du ta senere...

Det beste med klesvask og husarbeid er at det forsvinner ikke om det står litt:))

Skrevet

Det enkleste må jo være å skru av telefonen :-)

Ellers mener jeg at man får tid til de tingene man vil ha tid til, at det handler om innstilling. Kjenner mange som stresser unødvending, men de gjør alt til noe hektisk og stressende, og fokusere bare på hvor masete det er.

Man må se på hva man vil, hva ønsker man å ha i livet sitt, og hva er mindre viktig.

Hvis det er mye man vil gjøre, så blir det også mye man må rekke. Men da har man jo valgt disse tingene, og bør ikke se på det som positive ting og glede seg over det. Ellers er det tegn på at det bør kuttes ut....

Skrevet

Vel mannen min jobber 100% da, og har en jobb som krever mye på kveldstid. Jeg studerer på høyskole og jobber ca. 60-70% ved siden av. Itillegg går 4 ulike dager bort til trening. Vi driver begge med idrett, og trener hver våre dager, samt at det da er kamper i helgene. Men, nå har ikke jeg trent på 2 uker f.eks da jeg har jobbet og lest til eksamen med gruppa mi.

Når gullet har lagt seg drar en av oss opp i huset og jobber stort sett, da etter trening eller lesing eller jobbing. Handler noe mat i full fart hjem osv osv.

Og familie og venner kjaser i ett kjør, familien til sambo er ultra stressa og stressnivået er høyt!! Og ikke minst jeg er stressa selv..

Nå har jeg dårlig samvittighet for jeg sa til meg selv at jeg bare kunne ta pause til 2 f.eks. Er nødt for å brette klær og lage middag før jeg skal hente gullet..

Pjuuh!! Skjønner??!!

Hilsen ultrastressa

Skrevet

mente ...bør se på det som positive ting og glede seg over det..

Hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...