Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hørt/lest at babyene ikke bør sitte uten støtte for ryggen før de klarer å sette seg opp selv, men at det er greit på fanget så lenge de får støtte for ryggen.. men jenta mi vil bare sitte fremoverbøyd på fanget slik at jeg ikke får støttet ryggen hennes, hun vil bare lene ryggen på meg å slappe av hvis hun er trett, ellers er hun en makk å lener seg fremover. er det greit, eller er det uheldig for ryggen hennes å sitte slik, hun er snart 5 mnd. ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt greit å la henne sitte i fanget. Som du sier så lener hun seg nå hun er trett. Det er jo slik de lærer å sitte.

Skrevet

nevøen min er en enorm plugg. Han er 10 mnd og bruker 86 og 90

Han har alltid villet sitte sånn. Hvis ikke har han begynt og gråte. Jeg er ikke enekspert, men han ville sitte sånn.

Skrevet

Det går helt greit, mine har også likt å sitte slik. Du holder jo henne under armene gjør du ikke? Det gjør i hvertfall jeg og da avlaster en uansett hoftene og ryggen til babyen for mye vekt :-)

Skrevet

okei. joda, jeg holder henne under armene, slik at hun ikke synker helt sammen mot hoftene. Hun er ganske så sterk i øverste del av ryggen og i nakken vil jeg si, ligger mye på magen, så da skal vel ryggen tåle det hun selv vil/føler hun klarer?

Skrevet

har en gutt på 4 mnd som også vil sitte hele tiden. han setter seg nesten op selv i fanget vårt.

Det er ikke farlig at barna vår utvikles i sitt eget tempo, der er hvis vi som foreldre presser de til ting de ikke er fysisk moden for.

Skrevet

ja, det er akkurat det mi gjør også, hun lener seg jo slik selv, og blir veldig fornøyd når hun lener seg framover slik at hun kan se føttene å ta på dem. hun er jo såpass sterk i nakken at hun har begynt å løfte hode når hun ligger på rygg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...