Gå til innhold

Doppler kan førte til flere bekymringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var så gira på å kjøp doppler. Snakket med min samboer om dette. Men han sa at når/hvis vi ikke hører hjertet slå kan det føre til store bekymringer som kan gå ut over andre ting, bare hverdagslige ting og humør. Vi leser jo at noen på 24 uker på vei har vært hos jordmor, og ho brukte 15 minutt før hun hørte hjertet slå - så for alle er det ikke enkelt.

Når jeg har tenkt meg om har jeg ombestemt meg, jeg vil derfor ikke kjøpe allikevel. Iblandt kommer det jo et spark, og det sier jo nok om ar han/ho har det fint der inne. Vi som er i 2 trimester er jo ganske langt på vei! Snart begynner man å tenke på å kjøpe inn ting og fort blir det utålmodighet, det gjør at tia går fort! På slutten kjenner man mer og mer liv både inni og spark utpå magen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

enig med deg, hadde bestilt meg en doppler på en dansk side men avbestilte pga samme grunner som du hadde, er ikkje vitsen å vere bekymra heile tida når man får spark fra den lille:)

Eg har roa meg veldig etter at eg kjenner spark kvar dag fra den lille, og gleder meg til kvar gong eg skal til jordmor for å høyre hjertelyden, det er nok for meg..

no koser eg meg i graviditeten og nyter kvart lille spark fra babyen min:)

trenger ikkje meir enn det...

Skrevet

Hei på besøk fra BliGravid

Jeg var helt enig i at en doppler kan føre til flere bekymringer da jeg var gravid med min lille engel.

Da jeg var i min 32. uke var jeg på UL + legesjek. Dagen etter merket jeg mindre liv en vanlig, og til slutt intet. Jeg ville ønske jeg hadde hatt en doppler den gang så jeg hadde kunnet sjekke selv, for jeg synes jeg tok ting for rolig, og slog meg til ro med at han bare hadde snudd på seg. Men dagen etter fikk jeg sjokkmeldingen, min lille gutt var død. (Muligvis kvalt i navlestrengen).

Nå har jeg allerede en doppler til neste graviditet. Men det er mere fordi jeg trenger den så veldig føler jeg, for trygghetens skyld. (Tenk om jeg hadde hatt den dengang) Vil helst ikke tenke på det, og sier til meg selv at jeg ikke kunne gjøre annet.

Det er heldigvis meget sjelden et barn dør i mors liv. Men jeg vil gjøre ALT for at det ikke skjer igjen. Det er så opp til hver enkelt, en doppler kan jo føre til mer bekymring, men kan også føre til at man ringer hurtigere på "alarmen".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...