Gå til innhold

to tette, bare 13 mnd mellom. hvordan....??????

Anbefalte innlegg

Skrevet

heji. hører til på 2. tri men spør her også.

Vi har nå en gutt på 9 mnd og får nr to i mai.

Han er jo fortsatt bare en bitteliten gutt når nestemann kommer, men blir fort "stor" når det kommer en enda mindre i hus.

Er så redd for hvordan han kommer til å reagere når han ikke får all oppmerksomhet. Vil han føle seg tilsidesatt, ikke elsket og alt dette som vi foreldre bekymrer oss for?

Jeg vet jeg ikke kommer til å gjøre forskjell, men lurer på hvordan dere andre har opplevd dette og hvordan det har gått med dere.

Håper det er noen som vil dele erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går så fint. bruk tid på han også. Babyen kommer jo til å sove mye i begynnelsen, og siden det er mai er det fint vær og dere kan være mye ute alle sammen. Da får du masse tid til 1 åringen mens babyen sover. Puppen/maten har en jo med seg overalt, så det er jo ingen problem:)

Kanskje han kunne fått noen timer i barnehage noen dager i uken? Eller et par dager i uken?

1 åringen soevr jo også, så da får jo du slappet litt av i mellomtiden.....

Sjalusi. Vel, her i huset ble ikke storebroren sjalu før lillesøsteren begynte å ligge på gulvet og ødelegge lekene hans, togbanen hans osv. da var hun ca.6-8 mnd.

Skrevet

Vi har 15 mnd mellom våre to gutter. Vi hadde 0 problemer med sjalusi! Det virket nesten som om han var forliten til å forstå hva som skjedde, og rimelig fort husket han ikke annet en at det var han og lillebror som må dele på alt.

Jeg må si jeg er mye mer bekymra nå når de er 5 og 3,5 og vi får en til...

Skrevet

Tusen takk for svar...

Regner jo med det skal gå bra:-) heldig at pappapermen bli rett før fødsel og litt etter fødsel pluss sommerferie og fødselsperm på to uker. så da får pappaen vært hjemme i starten også så ikke overangen blir så stor.

han har fått barnehageplass så det er jo ok, men vi vet ikke om vi skal ta den i bruk enda. Må se på det økonomiske i vårt tilfelle ettersom jeg bare får 80% av 80% pga to permisjoner etterhverandre:-S (systemene og reglene er jo HEEEEELT HÅPLØSE) vi blir jo straffet for å få to tette barn!!!

Regner med alt skal gå bra når vi først er oppe i det:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...