Gå til innhold

Skal fortsette skolen...tror jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så i tviil, nå er jeg i uke 33 og sykepleier student. Jeg tar utdannelsen på deltid, og studiestedet er 11 mil unna. Denne uka har jeg 2 års eksamen, slik at jeg blir ferdig m 2 året før jeg føder, heldigvis..:)

Planen er å ikke ta permisjon, jeg må ta 8 uker permisjon rett etter bitteliten har kommet, for da har vi praksis, som jeg ikke rekker å være med på. Så begynner jeg når den perioden er ferdig, og da er knøttet ikke så veldig gammel..Men fordelen er at jeg har 3 samlinger da før sommerferien kommer. Så det blir ikke så stressende. :) Men etter sommerferien har vi 8 uker praksis, og sambo får da permisjon fordi jeg under praksis er fulltidsstudent, men da varer den 2 uker lengre enn permisjonen han får så han må eventuellt ta ut ferie de siste 2 ukene av min praksis periode.

Hele mølla til NAV med permisjon, stønader og alt fra skolen tar fra meg motet, og hvordan skal jeg klare å gjenomføre alt, og hva er lurest..Jeg svinger fra dag til dag over hva jeg vil gjøre og hvordan løse dette. Og det begynner å ta på sånn..Jeg er dødssliten, og vil bare glede meg over at babyen snart er her, men da må jeg også ta stilling til hvordan ting skal løses, og ting må skje..JEG BLIR GAAL...Mulig jeg er hormonell, men alle disse tankene drar meg laaangt ned..:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bruk energien din på å TENKE på alt su skulle gjort og hvordan. Bare gjør det!

Bestemm deg, og ordne opp I DAG!!!

Det blir værre og værre å fullføre studiene desto lengre en venter. Plutselig vil dere ha barn nr.2 osv. og tiden flyr uten at en fullfører studiene. La pappan være hjemme, og så fortsetter du studiene. Men lurer på hvordan dette med å være deltidsstudent og permpenger fungerer. Tror ikke pappan får hele lønna si ut i permisjonen utenom praksisperioden da, men at ha får 50% av sin lønn siden du er 50% student......

Skrevet

HI her..

Jeg er 75% student, og når jeg er ute i praksis regnes jeg som 100 % student. Så det skal ikke ha noe og si i følge NAV. Men pappaen får bare penger om permisjonen blir tatt ut innen uke 39 når ungen har kommet...Eller noe i den dur..:P MØLJE!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...