Gå til innhold

Noen som har noen tips om akutte ryggsmerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Våknet med en veldig vondt rygg i dag....

Klarer nesten ikke gå og det er fryktelig vondt å bære lillegutt :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kommer litt ann på hvordan vondt, men det kan ofte hjelpe å henge seg - altså, har du trapp f.eks, stå under, ta tak i ett trinn litt høyere enn du egentlig når, og heng der litt

Skrevet

legen kan ikke få gjort så mye gitt, hadde kommet meg til en Naprapat var jeg deg:o) det er en mellomting mellom fysioterapaut og kiropraktor, det vil si at de "knekker" ikke bare slik som en kiropraktor, men jobber i tillegg med muskelaturen, da det gjerne er en krampe i denne i tillegg.

søk på "naprapat" på gulesider.no så finner du en i nærheten av deg. de kan også ta deg ganske kjapt, jeg pleier å få time på dagen eller dagen etter hvis ryggen min slår seg vrang:o) har prøvd mye rart men alldri noe annet en naprapat lenger nå, er superfornøyd!!

Skrevet

Som lege kan jeg si at det ikke nyter å gå til legen...

Du kan ta ibux og paracet sammen, det vil gi en viss smertelindring. Ellers er det beste moderat aktivitet, løfte så lite som mulig (jeg vet- et umulig råd å gi til en småbarnsmor).

Den eneste trøsten er at dette går over, stort sett innen fire dager til en uke.

Skrevet

Hva har du gjort? Kommer vel anpå om det er muskulært eller betennelse. Kanskje varme hjelper (varmeflaske)?

Skrevet

Det er bare å ta tiden til hjelp. Som hun over her sa, så ta smertestillende. Har nettopp hatt vond rygg selv, varte ca en uke.

Skrevet

Tusen takk for svar, jenter!

Nei, lege kontakter jeg ikke ennå ihvertfall.

Naprapat skal jeg legge på minne om det ikke raskt bedrer seg.

Aner ikke hva jeg har gjort. Ikke noe spesielt. Kom bare plutselig...

Gråt da jeg kledde på lillegutt og la han ut i vogna i sta`...så ille var det... :-(

Stakkars liten...han så så undrende på meg..lurte nok veldig på hva det var med mamma.

Tar sjelden smertestillende, men fant Panodil Zapp i skapet og tok to av de. Hjalp litt det. Har også hørt at en blanding av ibux og paracet er gunstig.

Gleder meg til mannen min kommer hjem!

Han har lovt meg massasje. Kanskje det hjelper..

Skrevet

Uffamei, dette høres ikke godt ut. Du får ha god bedring! Håper massasjen hjelper da.

Skrevet

Dytter denne hvis flere har erfaringer å dele med meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...