Gå til innhold

Har bestillt doppler på ebay...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den kostet $ 68 eiier 384 nok. Men det var ikke med sånn gel man må bruke på magen for å høre. Får man kjøpt det på apoteket tro???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm....det er ikke bra og ta unødige UL og bruke doppler i tide og utide, det stresser barnet. Har du snakket med lege/jormor om bruk av dette utenom timene hos dem?

Er lurt å ha en viss skepsis i unødig bruk av slikt, er det medisinske årsaker bak og hos fagkyndig personalet så skjønner jeg det. Men for å leke med hjemme, så ville ikke jeg gjort det. Mulig det interesserer deg midt bak hva jeg mener;)

Men siden du legger det ut her antar jeg at du forventer tilbakemeldinger av ulike slag:)

Lykke til med graviditet og barn

Skrevet

Jeg kjøpte en slik på ebay for 3 mnd siden. Den fungerer kjempebra. Jeg bruker olje istedet for slik gel. Samme olje som jeg smører meg med hver kveld, mandelolje.

Skrevet

Jeg har forhørt meg med jordmor, og hun sier det ikke påvirker barnet.

Etter det hun sier er det blitt vanlig å ha en sånn selv.

Så klart du må få ha din mening om ting. Jeg blir ikke såret av det. Vi må alle kunne si hva vi vil her inne.

Men det jeg lurte på var hvor jeg får kjøpt sånn gel.?

Skrevet

Takk for svaret.

Så fint at man kan bruke vanlig olje.

Sikkert mye billigere også. Er det lett å finne hjertelyden?

Skrevet

Jeg har en sånn, og bruker vanlig fuktighetskrem på mage og maskin. Var lett å finne hjertelyden etter at jeg begynte med kremen, men før det hørte jeg bare min egen hjertelyd.

Jordmor smilte til meg og sa "du lytter vel litt hver dag du da?" når jeg sa jeg hadde en sånn. og legen min sa eller ikke noe. Men jeg lytter kun kort også. Sitter ikke med den på magen lenge av gangen og lytter kun om han har vært stille eller jeg har vondt i magen.

Skrevet

Jeg har også en slik. Synes det er greit å holde øye med den. Hvis det er noe galt, f.eks at man ikke hører noe, så hadde jeg bestilt time til jordmor å hørt om hun fant den. Så hvis det skjer noe, så går du ikke i lang tid med et dødt barn i magen. synes det er litt betrygende jeg. Jo før man hører det, jo bedre er det.

Skrevet

har snakket med legen min om sånn:) og den er bare og bruke når du vill,og så mye du vill:) er overhode ikke farlig eller stressende for barne:)

har sånn jeg også,brukk sånn gel eller bare en bodu lotion,funker like bra det også:)gjør værtfall det oss meg:)

lykke til:)

klem

Skrevet

Så fint at så mange leger sier det da, for jeg må på ekstra UL i mitt svangerskap da det er definert som risikosvangerskap, har to svangerskapsforgiftninger bak meg.

Min jordmor og fastlege er ikke like åpne for bruk av disse apparatene, så det var jo litt lettelse og høre at så mange av dere har fått slike tilbakemeldinger.

Har nemlig blitt litt bekymret for at jeg "skal" ha 3 ekstra UL da jeg bare har fått "negative" tilbakemeldinger til bruk av dette.

Skrevet

Var det billig?? Husk at det kommer moms og toll da... Så hvis budet ditt var 68 dollar, blir totalprisen ca 570 kr.. Var frakt ink?

Hva heter doppler på engelsk?

Skrevet

Legen min sa også at det ikke var bra og drive med sånt selv. Det forstyrret visst barnet osv..og hu er ikke ei gammel kjerring som er bekymret for alt altså!

Nevnte det for henne at det var mange inne på dissa forumene som hadde doppler selv, tenkte på å kjøpe det selv, men hun frarådet meg på det sterkeste. Rart det er så delte meninger om det blant "fagfolka".......

Skrevet

Det ble kun 384. betalte med en gang, så da er det vel med frakt.

Dollaren ligger nok lavt etter krakket...

Doppler heter det samme på engelsk.

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg har alt vært på 6 UL og skal på 2 til i alle fall.... Tror ikke de hadde sendt meg så ofte dersom det ikke var bra for den lille i magen.

Skrevet

Jeg bestillte en sånn som het Angel sound på e-bay, kostet 25 dollar og 15 dollar i porto, så da kom det på 225 kr . Så da får vi håpe den funker!!!

Skrevet

Sambo bestilte en slik Angelsound på internett. Kosta 285,- eller noe tror jeg. Var ikke med gel. Fikk tips her inne tidligere om å bruke babyolje, og så var det noen andre som skrev at det skulle man ikke bruke. Men det står i bruksanvisningen at en kan bruke olje. Har hørt veldig godt fra uke 14 tror jeg med babyolje. Litt skurr er det. Noen sier Angelsound er dritt, men jeg er fornøyd. Er i uke 23 nå, og har brukt den bare fire ganger tror jeg. Var fryktelig skeptisk fordi jeg trodde det var farlig å bruke. Men hadde ikke hjerte til å si det til min kjære at jeg ikke ville. Hadde det vært gått ut med sterke advarsler om at det var farlig så hadde jeg ikke brukt den. Skrev inn til en slik nettdoktor. Hun svarte riktignok at det ikke var så lurt. Har hørt to ganger fordi sambo ville, og to ganger nå etter at jeg begynte å kjenne liv. Ble så rolig der inne en periode. Jeg er heldig og hører lyd med en gang jeg legger den på, så da slutter jeg også. Har hatt to SA før, så er betryggende å høre, men har egentlig mest dratt til jordmor og hørt de gangene jeg har vært bekymret.

Tror også jeg har tatt en åtte ul i dette svangerskapet, både innvendig og utvendig. De må det for å følge med babyen, og de ville ikke gjort det hvis det er skadelig, håper jeg. Kan ikke tro det iallefall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...