selfangerkjerringa Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Hun er syk på fjerde dagen. Fredag ble hun plutselig syk, spøy hver halvtime i 18 timer. Helt utslitt. Har kasta opp bare en gang siden lørdag ettermiddag, men diaré har hun fortsatt. Hun er slapp og sliten (logisk nok), men i det minste greier hun å beholde det hun får i seg av væske nå. Spørsmålet mitt er dette: når hun nå skal begynne og prøve seg litt på fast føde igjen: hva bør hun få? Har så smått kommet fram til at hun skal få litt loff, og kanskje ritz-kjeks (det inneholder jo litt salt også). Skal på butikken og kjøpe eplejuice nå, men må blande den med vann siden hun nekter å drikke noe med kullsyre (tenkte på eplejuice+farris-komboen). Noen som har råd? hun er forresten 3, blir 4 i april. Normalt stor jente, men har gått ned 1.5kg i helga.
selfangerkjerringa Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #2 Skrevet 28. januar 2008 ps: hun har ikke spist noe siden fredags ettermiddag.
*Athena* Lucas,englepia+Dani! Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 Du kan prøve å renske litt eple, pære eller banan (dette skal binde magen), det syntes Lucas var ok å spise da han spydde. Også knekkebrød og flatbrød. Prøv å riste kullsyra ut av litt cola og gi henne. Ellers gikk det på eplejuice/nektar her. Prøv også litt grove kjeks.
Marthe_sin_mamma Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Du kan jo lage havresuppe eller havregrøt. Da er du sikker på at barnet får i seg masse næring, samtidig som havregryna binder magen. Jeg bruker iallefall å lage det til jenta mi:) Jeg ville ikke gitt eple til barnet mitt hvis hun var dårlig i magen, da eple er ganske sterkt for magen, men banan har jeg hørt skal være bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå