Sunniva78 har to små Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Det er skikkelig vondt. Har så utrolig mye luft i magen, og fordøyelsen er veldig treg. I går hadde vi besøk av noen venner, og jeg bare ventet på at de skulle dra, slik at jeg kunne slippe å holde på all lufta.. Huff... Er som skikkelige kramper i magen, såvidt jeg klarer å gå oppreist. Er dette vanlig i slutten av svangerskapet?
Gjest Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Sånn har jeg det også. Ikke noe gøy, best å være hjemme så lufta kan få forsvinne etterhvert... Jeg var på besøk i går og da kom jeg krøkete hjem igjen... Vet ikke om det er vanlig, for dette er vår første. Men behagelig er det i alle fall ikke!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #3 Skrevet 28. januar 2008 det er iallefall vanlig i svangerskapet. jeg har også følelsen av at det forverrer seg på slutten, men det er vell helt individuelt. Akkurat nå er jeg forstoppa og vet ikke helt hva jeg skal gjøre av meg hjelper ikke akkurat på at venner kommer på besøk sånn nei du får legge deg en plass der du ikke blir forstyrret og få ut all lufta du klarer. luftsmerter er j%%%
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 Drikk lunket vann, masse!! Det har hjulpet meg hvertfall! Når jeg kjenner jeg har luft i magen, og må nr to men det ikke kommer noe så drikker jeg lunket vann. 2-3 glass, så setter jeg meg på do og slipper ut alt sammen. Kommer som regel ganske mye luft først, men jaggu så får jeg ikke tømt meg etterhvert å!! ) Åsså kan vi gravide bruke ido form, det å hjelper mot forstoppelse/ løs mage, alt ettersom... ) Lykke til, det er så sinnsykt ubehagelig å ha luft i magen når man er gravid!
Sunniva78 har to små Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. januar 2008 Prøver jo å gå på do og sånn, men er rart med det, har ikke sjans... Og ja- det er helt j.....!!!!!
Sunniva78 har to små Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. januar 2008 Lunket vann altså? Hmm, jeg drikker veldig mye vann i løpet av en dag, men det er jo iskaldt da. Vel, jeg skal prøve!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #7 Skrevet 28. januar 2008 Bare bli sittende på do, ha gjerne med deg vann å drikk mens du sitter der å. Høres helt fjernt ut, men det hjelper faktisk... Ikke stress med det, og ikke ta i for mye for å hjelpe "det" ut heller. Ta deg god tid. )
Katharina88*Angelica08 Skrevet 28. januar 2008 #8 Skrevet 28. januar 2008 Har det AKKURATT som deg!! Får ikke driti, jeg prøver og spise mat som normalt setter igang synstemet.. Men nei! Jeg setter meg på do for og trøkke, men det gjør for vondt i magen, da får jeg bar vonde dumme kynnere, ellers så stikker det til venstre for navelen.. Jeg får ikke trøkt ut en fis engang, jeg må bare vente på den kommer av seg selv.. Blir så frustrert, aner ikke hva jeg skal gjøre men jeg får ikke driti!!! ufff....
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #9 Skrevet 28. januar 2008 Går an å prøve med laktulose også, det er ikke det samme som lakserolje eller hva det nå heter!! Så det er ikke farlig å ta... )
Sunniva78 har to små Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 28. januar 2008 Joda, jeg har prøvd lactulose (Duphalac), vær du trygg!! Men en av bivirkningene er luftsmerter og det er jo det siste jeg trenger... Fikk innmari mye luft i magen av lactulosen! Men for noen kan det sikkert hjelpe!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2008 #11 Skrevet 28. januar 2008 Jeg får også slike, nesten kollikk liknende smerter, da fyller jeg varmeflaska mi, legger den vekselsvis på mage og rygg, dette hjelper med å få lufta ut. Det hjelper å stå på alle 4 ei stund også.
Katharina88*Angelica08 Skrevet 28. januar 2008 #12 Skrevet 28. januar 2008 Om man ikke tåler laktose da?
Singeline Skrevet 28. januar 2008 #13 Skrevet 28. januar 2008 Jeg hadde også mye luft - helt til jeg begynte med Minifom. Reseptfritt og helt uskadelig for babyen. Anbefales!
Sunniva78 har to små Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #14 Skrevet 28. januar 2008 Ok, kanskje jeg skal teste ut sånn Minifom da... Men er det dråper eller kapsler du har tatt? Og hvilken dosering tar du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå