Luans mamma Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Gutten min er nå blitt 7 mnd og vi har tullet mye med sovinga de siste ukene. Jeg ser at han er trøtt på dagen, han gjesper og gnir seg i øynene, men vil ikke sove så ofte som før. Kan det være at han rett og slett ikke trenger å sove like mye lenger? Det må sies at han ikke sover mer enn 30-40 min per lur om på dagen... Så nå står vi opp 7, så sover han i 10-tida, så blir det ikke noe soving før i 14-tida og kanskje en liten blund i 17-tida. Men da må jeg jobbe hardt for å få han til å sove disse 3 lurene... Før var det bare å legge ham i vogna og så sovna han av seg selv. I det siste har han våknet så mye på natta også. Før var det bare å gi ham smokken og så roet han seg. Men nå sutrer og kaver han som bare det. Det ender med at jeg må ta han opp. I natt, etter 2 timer med bare sutring, la jeg han i senga vår og da roet han seg med en gang og sovnet. Dette er jo ikke noe jeg vil skal bli en vane, men hva skal en gjøre når man ikke orker å høre ungen sin gråte så sårt??? Kan det være separasjonsangst? Er ikke det vanlig på denne tida? Han klør veldig i gommene og sikler, men det har han gjort siden han var 4 mnd. Kan ikke se noen antydning til tann der inne, men det kan kanskje være det som plager han? Jeg trenger virkelig noen oppmuntrende ord og noen gode råd, for jeg er så lei av dårlig søvn om natta og mye sutring på dagen.
Yrha Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Gutten vår var akkurat sånn om natta i noen dager før han fikk tenner! Nå har han fått to tenner nede, og har blitt rolig om natta igjen Så da er det vel bare å glede seg til neste runde Han fikk komme oppi senga mi. Orker ikke sutring, da blir vi begge uopplagte. Han har ikke fått noen uvaner med det, jeg tenker bare at hvis han ikke vil være i sin egen seng så har han en grunn til det. Det med soving om dagen sliter vi med selv. Han er konstant trøtt og gnur seg i øynene. Eneste som hjelper er en laaang lur, helst på over en time, men da må vi ut og trille! Så tar gjerne imot råd jeg også!
Luans mamma Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2008 Uff, jeg synes jeg har sagt at det er tenner på gang i maaange måneder nå, men ser eller kjenner ingenting foreløpig. Han er veldig rød og varm i kinna og i gommene da og biter i alt han kommer over... Ja, jeg merker at lunta mi var litt kortere idag pga dårlig søvn i natt, men skal prøve å få roet ham ned i egen seng en stund først før jeg evt tar han opp. I natt var jeg bare så supertrøtt at jeg ikke orket å ta opp kampen. Men sutring er helt forferdelig å høre på, spesielt om natta!Synes så synd på han, for det virker ikke som han har det så bra når han gråter/sutrer så sårt.... Det med soving på dagen gikk greit idag. Han sov 3 ganger 30 min. Det er sånn han er og alltid har vært. Får han ikke til å sove stort lenger, hjelper ikke å trille tur heller. Synes det er vanskelig å se om han gnir seg i øynene eller om han tar seg til ansiktet fordi det klør... Han sutrer mye mindre når jeg bærer på ham eller gir ham oppmerksomhet. Men han graver ansiktet sitt inn i ansiktet mitt eller i armen min når jeg bærer på ham. Ingen andre som har hatt det sånn???
Luans mamma Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2008 Det er så mye bra på babyverden =) Lurer på om det er dette som skjer med Luan i tillegg til tenner... Barnet på 7 mnd: Mange barn i denne alderen er redd for atskillelse. De gråter gjerne når mor eller far går - ofte også når de kommer tilbake. Atskillelse er en del av selvstendig-hetsprosessen og kan virke "skremmende" på barnet. Dersom barnet ditt reagerer slik, er det viktig at du prioriterer barnet i denne perioden: unngå lange og mange unødvendige atskillelser, som for eksempel ferier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå