Gå til innhold

Noen som er drivende dyktig på engelsk her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke fullt så god i engelsk skriftelig, og jeg har 200 ord som må oversettes. Er det noen som kan hjelpe meg?

tusen takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg legger det ut her jeg da :-)

Skrevet

Problemstilling: ”Beskrive den akutt syke sykehjemspasient og hvordan denne skal håndteres”.

Metode: Det finnes lite teori i tilknytning til problemstillingen, og av den grunn er det valgt en forskningstilnærming som tar hensyn til dette. Fenomenografisk forskningsmetode er velegnet med hensyn på å lære noe nytt. Den har et svakt utviklet teoretisk grunnlag og går ut på å søke etter variasjoner i oppfatninger. Fenomenografien er en empirisk virkelighet som studerer andres opplevelser. Vi har intervjuet sykepleiere ved sykehjem i Bergen Kommune, og stilt dem ferdig utarbeidete spørsmål.

Resultater: Den typiske sykehjemspasienten som blir innlagt i sykehus er demente bruddpasienter. Det er også pasienter med infeksjoner, hjerteinfarkt og slag. Sykepleierne viser til riktig skotøy for å unngå fall, at personalet er tilstede og er oppmerksomme, samt god kommunikasjon med pårørende for å unngå innleggelser. Sykepleierne mener at pårørende, mangel på fagpersonale og ressurser er til hinder for å løse en akuttsitasjon på best mulig måte. Erfarne hjelpepleiere blir sett på som en stor ressurs.

Konklusjon: Det er ikke mulig å gi et svar på om våre svar er reliable, fordi vi kun fikk intervjue fire sykepleiere av de 30 som var planen. Samtidig er dette en del av et større prosjekt, og kan likevel gjenspeile virkeligheten.

Skrevet

VM i fremmedord og lange innviklede setninger? For å imponere en lærer, eller for å kamuflere tynt innhold?

Skrevet

selvfølgelig så er begge elementene du nevner tilstedeværende. Vi bare surfer oss igjennom. Forresten, for deg blir det visst tydeligvis fremmedord, selv om vi bevisst ikke har gått inn for det, du er tydeligvis en enkel sjel Annie.

Skrevet

Problem to be addressed:”Describe the critical nursing home patient and how to handle the person concerned”,

Procedure: There are little theory in conjunction with the problem to be addressed, thus it has been chosen a research approach in consideration to this. Phenomenon graphic research method is suited in motive of learning something new. It has a weak developed theoretical basis, dealing with scanning variations of apprehension. The phenomenon graphic is an empirical actuality studying others experiences. We have interviewed nurses at a nursing home in Bergen country borough, and given them well prepared questions.

Results: The typical person being hospitalised is demented fracture patients. Research shows further patients with infections, heart attack and stroke. The nurses vow to proper footwear to avoid tripping, further that the personal is present and observant, together with easy communication with next of kin, so to avoid hospitalisation. The nurses said that the relatives, lack of professionals and the resources is an impediment to solve a critical situation the most feasible way. Experienced licensed practical nurses are looked upon as great resources.

Conclusion: It is not possible to make up an answer on whether our answers are reliable, owing to the fact that we only interviewed four nurses out of the thirty we were planning to. Contemporaneous is this only a part of a larger project, and it can by those means, nevertheless reflect reality.

Skrevet

tusen takk Anonym :-) Jeg har skrevet sammendraget, men ser at jeg gjerne kan modifisere med noen bedre setninger fra deg. Veldig takknemlig :-)

klem fra

Skrevet

Det er hyggelig av annie å oversette for deg, jeg hadde ikke giddet. Men som en ren kommentar kan nevnes at oversettelsen er temmelig full av feil og du bør ta den med en del klyper salt.

(Du kan ikke skrive ting som "There are little theory ...," "Contemporaneous is this only a part of a larger project" etc.).

Skrevet

Jeg er dog så rusten i engelsk skriftlig da det ikke har vært prakisert på ganske så mange år at dette uansett er hakket bedre enn det vi klarte å knote ned.

Takk for innspill og saltklyper er notert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...