*En rosa og en blå* Skrevet 28. januar 2008 #1 Skrevet 28. januar 2008 Jeg har selv stusset på at jeg har kjent livmoren veldig langt oppe (kun 1-2 cm under navlen), for jeg har lest at nå skal den ligge 6-7 cm under. Dette gjorde jordmoren også! Ifølge UL i 8. uke så skal jeg være ca 14+1 i dag, og menstterminen sier 15+1, men hun sa at plasseringen av livmoren min tilsvarte ca 17.uke!! Så nå lurer hun på om det kanskje kan være 2 der inne...(!!) UL'en i 8. uke viste jo kun 1, så det er jo liten sjans, men likvel så syntes hun det var rart. Så nå skal jeg på ny UL på onsdag for å få sjekket dette. Vi hørte forresten en sterk hjertelyd på begge sidene av magen, men det trengte ikke nødvendigvis å mene at det er 2 hjerter der inne. Herregud, jeg er så spent på onsdagen!! Noen flere som har opplevd det samme?
2 fine små Skrevet 28. januar 2008 #2 Skrevet 28. januar 2008 Saa utrolig spennende! Tenk om det er to? Hva ville du tenkt da? =o) Jeg trodde ogsaa at min livmor skulle vaere langt nede og har liksom lett der, men mener ogsaa at i den grad jeg finner noe, saa er det hoeyere oppe. Skal ogsaa til en "jordmor" i dag, eller foedselslege som det heter her jeg bor, og sjekke det samme. Spennende... Menstermin sier at jeg er 15+4 i dag, og jeg har hatt 4 UL (!) grunnet litt mistehistorikk, men har en voldsom mage, saa spent jeg ogsaa. Lykke til paa UL onsdag!
*En rosa og en blå* Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. januar 2008 Jøss - skulle tro at de ser slikt på tidlige ul'er også?! De skal jo kunne se om det er flerlinger helt fra begynnelsen av. Det blir jo spennende å se for oss begge. Mulig kanskje jeg bare bærer livmoren høyt. Jeg håper nesten på det, for tvillinger skremmer meg litt...! Samtidig så hadde det vært himla greit å bare bli ferdig med 1 graviditet da.. ;-) Lykke til selv på "fødselslegen" i dag! :-D
mamman t o.a Skrevet 28. januar 2008 #4 Skrevet 28. januar 2008 jeg har også høyt sf mål... så i uke 5 så trodde de jeg var i uke 16.... ikke spessielt til mage,men livmor langt opp.... har ligget over hele turen,men nå begynner det og nerme seg "normalen"... fikk beskjed om at det ikke var farlig... og gutten min ligger alene der inne han:)
*En rosa og en blå* Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. januar 2008 Det var betryggende å høre - får håpe det er det som er tilfelle med meg også!
Lille Luna Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 Å, så spennede! Jeg er i uke 17 idag, og kjenner enda livmoren ganske langt nede... Tenk om du har to i magen da! Oi!:-)
*En rosa og en blå* Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. januar 2008 Ja, nemlig - Oi!! (';')
Ane med lillegutt Skrevet 28. januar 2008 #8 Skrevet 28. januar 2008 Hei hei, titter innom fra 3.tri. Magen min har ligget langt over på kurven for sf-mål hele vegen, og jeg har vært inne til ekstra ul for å sjekke termin/anntall foster/fostervannsmengde/morkakestørrelse, men alt er helt som normalt. Nå i slutten av uke 30 flater jeg ut og magen vokser ikke så voldsomt lenger... Jordmor sier jeg bærer lillegutt langt utpå, hele babymagen henger på utsiden på et vis Så slapp av, det trenger ikke være to, og ikke trenger barnet å være stort heller, min er akkurat gjennomsnittlig på de målingene som har vært gjennomført Det er jo stas å ha litt ordentlig mage når en først er gravid da
1222 Skrevet 28. januar 2008 #9 Skrevet 28. januar 2008 en jeg kjenner godt var på to ultralyder , før de på tredje ul oppdaget at det var to der inne...det var på ordinær ul det ble oppdaget.
2 fine små Skrevet 28. januar 2008 #10 Skrevet 28. januar 2008 Oi, det var interessant, at man paa 3. fant det ut... Jeg var hos foedselslegen i dag (som en norsk jordmor) og min livmor er visst eksakt hvor den skal vaere. Saa jeg er 15+4 og har mest sannsynlig bare en inni her. Men ikke bare bare det, saa glad jeg... =o) Fikk hoere hjertelyden, det var stas. Har hatt 4 UL (av andre grunner) men da har vi ikke hoert etter lyden, eller kanskje legen har gjort det, og ikke jeg har hatt fokus paa det. Hoerte i dag, og det var koselig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå